Hoe kan ik foto's full screen op mijn Samsung smart tv krijgen?

Op welk formaat moet ik mijn foto toestel instellen om uiteindelijk full screen foto's op mijn Samsung Tv te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16K

Antwoorden (2)

Beste,

Het standaard weergaveformaat van foto's op SmartTVs van Samsung is 1920x1080.

Met vriendelijke groeten,

Alex
Samsung WebCare
www.samsungworld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fullscreen zal je ze niet zomaar krijgen aangezien je tv 16:9 is en je camera 3:2 of 4:3 foto's maakt, Daardoor krijg je randen aan de zijkant, missend beeld(als je inzoomt) of gestretched beeld (als je het toch fullscreen krijgt) dat zie je het beste aan de verhoudingen van een hoofd.

Je kan kijken of je je camera in kan stellen op 16:9 of in je foto's moeten snijden of genoegen nemen met zwarte randen.

Ik neem aan dat je tv gewoon terugscaled als de foto's boven de 1920 of 1080 lijnen uitkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
16:9 en dan de hoogste resolutie is dus het antwoord, niet 1920x1080 pakken, de TV schaalt gewoon terug.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je je fotocamera op 16:9 zet (als dat dus al kan) maak je niet volledig gebruik van je fotocamera (je zal het omgekeerde probleem zien op je fotocamera -zwarte balken onder en boven-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Yep, dit antwoord klopt. Alleen als je zeker weet dat je de foto's de rest van je leven in breedbeeld 16:9 zult bekijken, kun je de camera op dei verhouding instellen. Enige wat er dan gebeurd is dat de camera een rand boven en onder niet gebruikt, voordeel is wel dat je in je cameradisplay al ziet hoe de foto gaat worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat er wel een markt is voor software die automatisch en in batch een 16:9 frame uit een rits 4:3 of 3:2 foto's kan snijden op basis van content (dus niet exact het midden, maar als een hoofd hoog is dan juist de bovenkant croppen)