Ik wil draadloos films en tv-series die op mijn laptop staan afspelen op mijn tv. Is dit mogelijk?

Video en muziekbestanden draadloos streamen van mijn laptop naar de tv.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Hoi,

Er zijn natuurlijk diverse oplossingen, dit lijkt op een smart tv oplossing. Met smart tv kun je alle devices in huis verbinden met WiFi en je multimedia bestanden direct afspelen op je tv. Samsung en LG zijn hier voorloper in. Ze verkopen ook blu-ray spelers met deze functionaliteit die al voor 150 euro te koop zijn. In mijn bronvermelding kun je nog meer lezen overigens. Smart TV wordt echt booming.

Groetjes,

Dani
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja dit is mogelijk, je moet dan wel een tv hebben met internet aansluiting. Volgens mij kan je een bluetooth achtig systeem aansluiten waardoor je op je tv de bestanden op je computer kunt afspelen. Dit werkt zo bij mijn schoonouders thuis in ieder geval.

Toegevoegd na 53 seconden:
Wat ook nog een optie zou zijn is een VGA kabel of een HDMI kabel aanschaffen. Die zijn niet duur en redelijk makkelijk te installeren als je de gebruiksaanwijzing van de tv nog hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan dat alleen met een Mediacenter. Kost niet veel, en de meeste hebben WiFi. Weet niet of je dan kan streamen, maar je kan ze dan wel opslaan en afspelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel mogelijk om bestanden draadloos te streamen.
Dit kan op verschillende manieren.
De meest gangbare manier is door middel van een mediacenter. (zie bron)

Audio draadloos streamen is niet zo'n probleem.
Het kan echter een probleem worden als je video draadloos wilt gaan streamen en vooral bij HD films.

gewoon via een kabeltje is nog steeds het goedkoopte en betrouwbaarste manier om films te streamen.

Als je TV een USB aansluiting heeft kan je het waarschijnlijk ook via een harde schijf doen. Maar, zoals op mijn TV, kan dit ook bij HD films problemen opleveren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnenkort hoeft het niet perse meer over IP/netwerk:

Philips heeft een draadloze HDMI set aangekondigd.
De zender kun je dan aansluiten op je computer, en de ontvanger op je tv. Zie Bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan tegenwoordig heel goed met bijvoorbeeld dit apparaat(lees de review):

http://tweakers.net/productreview/51105/ac-ryan-playon!hd-mini-2-+-wifi-usb-stick.html

Deze heeft geen HDD, maar ook dat is mogelijk, (bij de bron kan je verder zoeken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat de AC Ryan Playon!HD Mini 2 [90 euro] die je op het plaatje hebt staan een geweldige media speler voor een ongelofelijke lage prijs is.
De indexering van externe media is slecht [geen mooie previews, geen automatische IMDB of rotten tomatoes ratings] maar het speelt Full HD als een champ en heeft geen bewegende delen, ergo geen storend geluid.
Draadloos is en blijft een drama bij het streamen van video. Dit komt omdat het een onbetrouwbaar medium is doordat er weinig regulering is op de frequenties die WiFi gebruikt.
Vooral met hogere kwaliteit films [denk DVD en beter] is het bijna onmogelijk om zonder stotteren een film te kijken.
Persoonlijk heb ik een hekel aan hickups in film en hou van goede kwaliteit dus ik ben overgestapt naar een bedraadde oplossing. Sneller, betrouwbaarder en goedkoper.
Dus het is mogelijk, maar het blijft behelpen.