Kan ik mijn gekochte televisie nog inruilen?

Vandaag heb ik een nieuwe LG 42pt535 gekocht. In eerste instantie heel tevreden mee. Het was bedoelt voor het gamen op een ps3. Eerst een paar potjes gespeeld en vond het toch een beetje schokkerig, dus ik op de lg site kijken. In de winkel (Media markt) stond er op 600 hz. Nu kijk ik op de site van lg en er staat 50 (60) Hertz. Nu ben ik dus mooi genept. Kan ik de tv nog inruilen?

Toegevoegd na 17 minuten:
Correctie: LG 42pt353

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
600hz is onzin, een ps3 haalt sowieso al haast geen 60hz dus het is nog onzinnig ook. Het zal eerder de PS3 zijn die niet aan je verwachtingen voldoet dan de tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 50/60 Hz slaat op de netspanning, niet op de beeldfrequentie.

Het beste antwoord

Je hebt zekers recht om te ruilen.
Maar ook al was het 600 Hz...het is pure onzin....marketing .Op een gegeven moment is het aantal hz niet meer waar te nemen ( t verschil) maar t oog.
Wil je echt genieten en het beste eruit halen. Ga dan voor een Plasma...mede door snelle responsetijd.
En ga aub geen beeldkwaliteit vergelijken bij een zaak als mediamarkt.Daar waar de ene tv is aangesloten op een mooie hd decoder/blu ray speler...met demo dvd...is de ander analoog aangesloten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja! Je bent valselijk geïnformeerd en hebt dus recht op teruggave van je geld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-600hz is onzin
-volgens mij heb je een 42pt353 (535 kan ik nergens vinden)
-volgens deze site is hij weldegelijk 600hz:
http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/televisie/LG-plasma-tv-42PT353.jsp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje vreemde uitleg.. 600hz is onzin maar het is wel degelijk 600hz.. Neem aan dat je bedoeld dat de 60hz onzin is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
600hz ook al zit het erop is dikke onzin, video is 25,50,30 of 60 hz. 600hz krijg je door beeld te verdubbelen of erbij te verzinnen(het laatste met een verschrikkelijk lelijk resultaat).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus 600Hz is niet waarneembaar voor het menselijk oog.
Hij is inderdaad gewoon "600 Hz"

Die "50 (60) Hertz" is de aansluiting van je stekker!...

Hier in Nederland hebben we 230Volt en 50Hz.

Een tv met een 50Hz Beeldverversings snelheid koop je bijna niet meer. Dat is al lang verleden tijd.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ze zijn er nog wel, maar de nieuwe tv's die in de winkels staan zijn voornamelijk 100Hz of meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iets koopt, zit je eraan vast. Maar soms kun je het product ruilen. Maar iets ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als je het niet wilt hebben.

Bij veel winkels kun je binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dit mag alleen als je het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Soms krijg je een tegoedbon. Dat mag. Bij sommige winkels krijg je zelfs je geld terug als je het product terugbrengt. Op de kassabon staat meestal voor welke datum je het product kunt ruilen of terugbrengen.

Kijk dus even op de bon of informeer in de winkel. Nee heb je, ja kun je krijgen.