Heb ik een andere hdmi kabel nodig om mijn 3d tv met mijn 3d blu-ray speler te verbinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De kabels voor HDMI zijn in principe voor alle HDMI-versies gelijk, de aansluitingen kunnen wel verschillend zijn.
Voor een overzicht van alle tegenwoordige versies HDMI en de ondersteunde mogelijkheden hierbij een tabel

Toegevoegd na 3 minuten:
Als zowel jouw Blu-ray speler als de TV geschikt zijn voor 3D dan hebben ze beide waarschijnlijk een HDMI versie 1.4 aansluiting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, je bent net wat sneller met quasi dezelfde bron +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie :)

Andere antwoorden (4)

nee, hdmi is hdmi. Er is geen hdmi-3D of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je hebt 3d hdmi nodig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit zeker wel verschil in hdmi-kabels. Vooral oude types (1.1 en 1.2) kunnen storing geven en de hogere datasnelheid van Blu-ray en 3D niet aan. Volgens de specificatie heb je bij Blu Ray 3D minimal HDMI-kabels van het type 1.4 nodig.

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je je bron niet goed gelezen, HDMI 1.X kabels bestaan niet (niet officieel althans). Wat je nodig hebt is een High Speed HDMI kabel (category 2). http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Cables
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bestaan dus echt wel. Elke winkel werkt met deze nummers. En wat heb je er aan om naar een winkel te gaan met het officiele als ze daar misschien niet eens weten wat het is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bestaan dus niet maar worden foutief zo genoemd en verkocht, zelfs tegen de richtlijnen van het HDMI forum in. Dat laatste is wel een goed punt, meeste verkopers in een winkel zullen je natuurlijk ook graag een "1.4 kabel" verkopen terwijl alleen 1.4 apparatuur bestaat. Een van de redenen waarom ik liever op internet op zoek wat ik nodig heb. Op internet kan je gewoon zoeken naar high speed HDMI kabel. Het gaat er om dat bijna alle HDMI kabels 3D door kunnen geven(standard speed wordt haast nooit verkocht) en je dus niet naar de winkel hoeft te rennen om een kabeltje te kopen met het idee dat je speciaal spul nodig hebt om 3D te bekijken. Het antwoord lijkt nu te beweren dat bijna elke kabel ongeschikt is voor 3D terwijl het tegendeel waar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen 3D, maar merk wel degelijk het verschil in kabels. Of dit aan de aansluitingen/connectors of aan de kabels zelf licht (lag), kan ik niet zeggen, maar een betere 1.3 kabel (high speed?) geeft geen storing en de oudere (1.x?) kabel wel degelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ook wel eens een kabel HDMI kabel gekocht die stoorde en rare opbrandende pixels veroorzaakte(bij sommige resoluties), omgewisseld voor exact hetzelfde model die wel netjes zijn werk deed, ook kan je een standard speed kabel in handen hebben gekregen die hebben beperkingen qua resolutie. Q. What is the difference between a “Standard” HDMI cable and a “High-Speed” HDMI cable?
Recently, HDMI Licensing, LLC announced that cables would be tested as Standard or High-Speed cables. Standard (or “category 1”) HDMI cables have been tested to perform at speeds of 75Mhz or up to 2.25Gbps, which is the equivalent of a 720p/1080i signal.
High Speed (or “category 2”) HDMI cables have been tested to perform at speeds of 340Mhz or up to 10.2Gbps, which is the highest bandwidth currently available over an HDMI cable and can successfully handle 1080p signals including those at increased color depths and/or increased refresh rates from the Source. High-Speed cables are also able to accommodate higher resolution displays, such as WQXGA cinema monitors (resolution of 2560 x 1600). http://www.hdmi.org/learningcenter/faq.aspx#49
De meeste HDMI kabels zijn type 1.3 Deze is gewoon goed voor alles alleen ondersteunt hij geen 3D. Hiervoor heb je een 1.4 nodig. Deze zijn ook goed te vinden. Bijvoorbeeld bij de Action. De kwaliteit van deze kabels is zeker niet minder als bij andere winkels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onjuist http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Cables
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk deel is onjuist volgens jou?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Kabels 1.x noemen is foutief
-Als een kabel 1.3 apparatuur volledig aan kan sturen kan deze ook 3D door geven. Dat zal dan namelijk een High Speed HDMI kabel zijn. 1.4 apparatuur kan 3D over HDMI sturen. Het is een constant opduikende mythe dat er speciale 3D kabels zijn.