Zou ik jullie ervaringen mogen horen met digitale tv? Positief of negatief?

Ik krijg wel eens folders van digitale tv en het lijkt me best aantrekkelijk, maar ik durf de overstap nog niet zo goed te maken. Wat zijn jullie positieve of negatieve ervaringen, voor- en nadelen? Wat zou je me aanbevelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (13)

Ik heb al een tijdje digitale televisie van Ziggo. De beeldkwaliteit is goed en je hebt ook meteen een tv-gids bij de hand. Je kan ook een "herinnering" op een programma zetten, als het programma begint, spring hij meteen over naar het betreffende kanaal.

Er zijn veel meer kanalen beschikbaar dan bij analoge televisie. Zelf heb ik uitgebreid met een extra zender pakket (voor American Football en autosport, ook extra Discovery kanalen), Sport kanalen (Voetbal Premiership, Serie A en Primera Division) en Film kanalen.

Er is altijd wel wat op tv!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn bevinding is er eigenlijk maar één en die is die is zowel positief als negatief. Het positieve is,dat het beeld gedetaileerder is en het negatieve daarvan is dat je de rimpels van de mensen duidelijker ziet,wat ik geen prettig gezicht vind,als je eerst altijd die strakke koppies hebt gezien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gewacht met digitale TV totdat ik een nieuwe TV kocht (full HD). Dan is de kwaliteit van televisie wel geweldig. Sterker nog, mijn nieuwe TV kan helemaal niet zo goed overweg met de lage analoge kwaliteit.

Helaas heeft mijn huidige aanbieder maar twee HD kanalen, terwijl er ook zijn met veel meer. HD televisie is echt wel heel mooi. Er zijn verschillende aanbieders, ik zou naast de prijs ook kijken naar het aanbod van de kanalen.

Het nadeel is (bij mijn huidige provider) o.a. de geluidskwaliteit, maar hier wordt hard aan gewerkt. Ik hoor positieve verhalen over o.a. de kwaliteit bij Ziggo en UPC, maar kan dat niet bevestigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij snelle beelden ziet digitale tv er niet zo goed uit dan analoge.
Ook bv. bij teksten die onderin het beeld lopen, die zijn dan bijna niet te lezen.
(Ik heb het niet over HD tv)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt het zelf een beetje tegenvallen. Niet qua beeld en geluid maar in het begin is alles nog leuk en nieuw en na een tijdje is dat ook haast niets anders dan herhalingen. 13th street bijvoorbeeld zend per dag maar een paar series uit die ze de hele dag door herhalen, alle Discovery's zijn al niet veel beter. Het was juist daarom waarom wij dit genomen hebben want sport en films is niet echt ons ding.

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik bedoel dan het zenderpakket wat je erbij kan nemen hoor. Dat is niet verplicht natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Iris09;

Ik heb een tijdje een digitaal dingeskastje tussen mijn toestel en de antennecontactdoos gehad en de beeldkwaliteit was bij mijn toestel (32" Loewe CRT, gewone breedbeeldbak dus) wel iets beter, maar de bediening vond ik zo omslachtig en traag dat ik weer gewoon naar analoog ben terugggaan. Die paar extra zenders mis ik niet zo. Digitaal schijnt wel geweldig te zijn als je een full-HD-toestel hebt waar je je kaartje gewoon rechtstreeks in kunt steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben al bijna 2 jaar een zeer tevreden gebruiker van 'Digitenne'. En ben zo'n 150 euro per jaar goedkoper uit dan met het enige alternatief Ziggo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb digitale tv van @home gehad. Dat is een heel duur systeem. Je betaalt nl vaste kosten voor analoge tv plus dus het digitale pakket (standaardpakket is nogal kaal) Het beeld was wel meer zuiver dan analoge tv maar echt super is het hier in het hoge noorden niet. Nu heb ik Digitenne. Heeft net zoveel storing als digitale tv en is een heel stuk goedkoper. Alleen niet echt veel zenders. Wij hebben niet meer nodig en zijn tevreden en betaalbaar klaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb inmiddels al 2 jaar digitale tv van upc en ik moet eerlijk zeggen dat op een klein storinkje zo nu en dan na alles perfect gaat. We hebben nu meer zenders, en de beeldkwaliteit is echt geweldig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb digitale tv via Upc en ben er helemaal tevreden over. Heel af en toe is er wel eens een storing maar even de stekker uittrekken (was tip van Upc) en weer insteken helpt en kan ik weer verder genieten. Ook vind ik uitzending gemist leuk al is het jammer dat het alleen bij Nederland 1 t/m 3 kan.

Wat ik het allerleukst vind is dat je even terug kunt spoelen als je tv zit te kijken en iets niet goed gezien of gehoord hebt :D.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik internet wilde nam ik van Ziggo 3 in 1. (Digitale tv, telefoon en internet). Ik was daarvoor steeds tegen digitale tv geweest maar ik moet zeggen dat ik het veel mooier vind dan ik verwacht had. Het beeld is scherper en je hebt er meteen een radio/tv gids bij op je scherm. Ook kan je dan via de tv radio luisteren. (op dat moment kan je uiteraard geen tv kijken). De telefoon doet het ook goed, maar internetten is behoorlijk vaak kl*te.

Over digitale televisie denk ik nu dus zeer positief.
14 jaar geleden
ik maak gegruik van digitenne van kpn ,had hem eerst uit geprobeerd want ik woonde buiten de ontvangst gebied (tegen de duitse grens) kreeg gelijk een buiten antenne opgestuurd (gratis) mijn schotel is inmidddels bij het oud ijzer beland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb digitale tv van upc en het werkt heel goed want je kan zien wat er nu op tv is en wat daarna er zit een tv gids in. Super handig je kan spelletjes doen je kan ook films bekijken daar moet je wel voor betalen.