Is het mogelijk om je computer als een televisie recorder te gebruiken onderandere de laptop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja dat is mogelijk, met een laptop kan je daar een USB PVR voor gebruiken, analoge kabel is makkelijk te doen. Digitaal is ook mogelijk maar dan moet je wel precies weten hoe het zit met smartcards en beveiligingen.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/66/video-editing-mpeg-en-tv-kaarten.html#filter:XY1NCsIwEIXvMusstLVSc4CCC6GgO-kipFMYiEmZRBFK7m7SGheuhjff-1lgIvahZ9J4owde1BukfRoj_gHZAhyPyB2hGUGCn1HTRFoFcha-8Oo4JKa8_n2S7Zz8VXUUMOfStXAnwGvH22xTRCFoUAcct6wHeYcUT41tDYNYlzsyATmhBZr2kM9LmWw81XsYYowf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Computer totaal heeft een hier mooi artikel over geschreven: http://computertotaal.nl/software/21954-zet-uw-oude-vhs-banden-op-dvd.html
Het gaat met name over het opnemen (digitaliseren) van videobanden ! Lees: je neemt een bron met AV-signaal op (= signaal via de tulp- of scart-plug, zoals een video-recorder, DVD-speler, of een video-camera)

Wil je echt TV kijken, dan heb je ook een tuner nodig. Die zet het antenne-, of kabel-signaal om naar het AV-signaal. Dat kan een los apparaat (b.v. een gewone video-recorder) zijn wat je als bron voor het digitaliseren gebruikt.

Ook bestaan er tuners die rechtstreeks beeld op je laptop kunnen toveren. Sommigen kun je of een gewone of de coax-kabel van je TV-provider antenne aansluiten, anderen gebruiken een DVB-T antenne ("Digitenne")
B.v. http://nl.hardware.info/nieuws/15188/tv-tuner-in-usb-stick-van-asus

Google maar eens op "USB TV ontvanger"
Let daarbij wel op of het apparaat ook gebruikt kan worden voor het opnemen van het beeld. Niet alle ontvangers kunnen dat.