Ik heb HDTV de film die nu op SBS6 is word niet op volle scherm weergeven klopt dit? En kan ik dit veranderen?

Ik heb Full HD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat klopt en dat HOORT zo. Het is een film in 2.35:1 gefilmd en geproduceert. Tegenwoordig worden die soms ook op tv zonder dat er in gesneden wordt uitgezonden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je ziet aan de ondertiteling dat het klopt, en aan het feit dat de gezichten in berhouding zijn. Als je nu gaat knoeien om geen zwarte balken te krijgen valt de sub buiten beeld en links en rechts een deel van het beeld. Of alles schiet uit verhouding. (sommige rare mensen kunnen dingen uit verhouding kijken, ze zien het niet eens ofzo).

Toegevoegd na 3 minuten:
2.35:1 (eigenlijk 2.39:1) is een cinemaformaat

http://en.wikipedia.org/wiki/Aspect_ratio_(image)

Toegevoegd na 7 minuten:
geproduceerd en verhouding