Wat is een Digital receiver? kan ik daar gewoon mijn kabel in doen?? Er is maar 1 aansluiting IF Input hoe moet ik deze aansluiten op tv?

Ook is er 1 witte en 1 rode aansluiting die heet Digital out verder ook scart aansluiting maar hoe moet ik deze aansluiten van het kastje naar de tv kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De digitale ontvanger sluit je aan op de kabel, de verbinding tussen ontvanger en TV gaat met één van de volgende mogelijkheden, afhankelijk van welke ingangen de TV heeft.
De bovenste aansluiting geeft de beste kwaliteit, de onderste de minste.
1. HDMI kabel
2. SCART-kabel
3. composite video (gele tulp) stereo geluid (witte en rode tulp)
4. coax tussen RF out op ontvanger en RF in op TV.
Je zult, afhankelijk van welke vorm je kiest, de juiste AV-ingang op de TV moeten selecteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje:)

Andere antwoorden (1)

IF Input lijkt erop te wijzen dat dit een satelliet-decoder is, en die kun je niet op je TV kabel aansluiten. Maar zelfs al was het een kabeldecoder dan kun je er nog weinig mee als je er geen smart card van je provider in kunt zetten. Als je het merk en typenummer weet dan is er vast wel wat over te vinden online.
gvrox