Beste kleurentemperatuur voor TV?

Je kent ze wel uit je optiemenu. Mijn TV heeft 3 standen. Koud, normaal & warm. Het staat momenteel op normaal omdat dat voor mij het beste lijkt, maar ik hoor overal dat warm het best is, maar ikzelf vind dat mijn beeld dan veel te geelig wordt. Wat denken jullie? Toch maar warm opzetten en eraan wennen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Deze vraag is niet zo 1,2,3 te beantwoorden. Er zijn in de regel zoveel instellingen dat het vooral een persoonlijke keuze wordt. Ik zelf gebruik ook geen warme tint, omdat ie dan overdone wordt. Normaal of koel en dan bijstellen is meestal de juiste keuze. Ligt er ook nog aan of je HDMI kabel hebt of niet. Kijk je blu ray of dvd of alleen tv.

Wat ik je wel zeker kan zeggen is dat alle zgn. verbeteraars meestal geen verbeteraars zijn. Dan bedoel ik ruisonderdrukking en dat soort gein. Beter deze uit te schakelen. Elke optie levert een soort vertraging op.

Resumerend gewoon laten staan op normaal of koel met bijstelling van je kleuren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok! Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Al die keuze mogelijkheden zijn leuke speeltjes. Daaruit kan je kiezen wat je zelf het mooiste vindt. En daar gaat het om. Het is puur persoonlijk. Er is geen beste. Al zijn televisiecamera's wel speciaal gekalibreerd. Dus eigenlijk zou je het tv toestel daar op af moeten stellen. Maar welke instelling dat is, zou ik ook niet weten. Bovendien is het maar de vraag of het dan ook klopt met het origineel.
En verder zie je bij de diverse speelfilms ook vaak enorme kleurverschillen. Het is maar net wat de regisseur mooi vindt. Dus dat geeft al aan dat je het scherm zelf moet instellen op wat jij het mooiste vindt. Ik zelf vind een beetje gelige kleuren ook wel mooi.