Hoe speel ik Internet live streams af op de TV?

Heb sinds kort een Samsung Led TV Type ue37d6200.
Via Samsung All Share, ook geinstalleerd op mijn Toshiba laptop lukt het mij om foto`s en video`s af te spelen op deze TV. Echter het afspelen van een livestream van de pc naar tv lukt mij nog niet. Beiden zijn opgenomen in thuisnetwerk. Bij Tv specificaties staat mediaserver meegeleverd nee, en aanvullend het volgende. Om de televisie te kunnen verbinden met de computer in het thuisnetwerk, moet er bepaalde media server software op de computer zijn geïnstalleerd. Kijk voor meer informatie in de handleiding. Hier ben ik nog niet uit, heb geen losse handleiding. De TV heb ik aangesloten met een lan kabel naar de router en de laptop ook omdat de router er vlakbij staat. De router heb ik eigenlijk allen nodig voor een andere laptop en internetten met een smartphone. Verder heb ik Interactieve TV van KPN, aangelegd zonder kabels, maar met adapters in de stopcontacten van het stroomnet.
Nou, genoeg informatie dacht ik. Wie kan mij hiermee helpen?

P.S. Kan ik ook b.v. tekstbestanden in Word, Excel, PDF etc. op de tv bekijken? Dat lukt tot op heden ook nog niet.

Toegevoegd na 13 minuten:
Bij specificaties van deze tv kom ik de ene keer op internet tegen 100 hertz, dan weer 200 hertz. Zit hem dat in hertz of cmr. Wat is het verschil eigenlijk?

12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/led-tv/UE37D6200TSXXN/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support

Instructie gidsen en dan PC share manager bekijken, dit is ook de naam van de software die je moet installeren (wellicht heb je een CD'tje meegeleverd gekregen).

Je zal alleen maar video/audio/muziek bestanden (en dan nog een gelimiteerd aantal) kunnen bekijken van je PC. Als je alles wil zien dan zou je je PC als 2de beeldscherm aan kunnen sluiten op je TV (via HDMI/DVI).

CRM is een rare voor consumenten verwarrende term, het is grote marketingblaat als je het mij vraagt. Daarnaast is 100 echte hz (beeld verdubbeling, GEEN frame interpolation) meer dan voldoende. 200hz frame interpolation is het eerste wat ik uitzet als ik bij iemand kom die het aan heeft staan. Dus daar mis je niks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uhm, via een DVI kabel van je pc naar je tv?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen streamen maar direct bekijken, er gaat dan geen data maar video naar je TV. Ik heb het wel zo (TV via DVI/HDMI op PC) maar dat is geen streamen en meestal ook geen optie als je TV heel ver van je PC afstaat.