Wat is de inkoopprijs van een televisie?

Stel een LCD of LED tv van 32 inch kost 400 euro in de winkel. Nou vroeg ik me af wat de detaillist nou betaalt voor de televisie? en hoe veel winst hij dus maakt op de tv.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan of de winkelier hem in een grote partij heeft kunnen inkopen, maar meestal zit er tussen in en verkoop niet heel veel, dat zal ongeveer 30 40 euro zijn. Meestal verdienen winkeliers op de kabels, en wordt er plaatsen en aansluitkosten berekend. Ga er vanuit dat de winkelier niet heel veel kan doen op tv's en radio's, personeel-winkel-autokosten, dat moet weer uit de winst gehaald worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is dat de goedkopere televisies een marge hebben variërend van 5 tot 12 procent met een gemiddelde van 10%

De duurdere (luxere) modellen variëren van 15 tot soms wel 40% ("vroeger" op de 42inch Philips Aurea).

De goedkopere LG op jouw afbeelding zal wel iets van 5 á 10% marge hebben. (inkoopwaarde: 380 á 360euro)

Dus nee, op elektronica is niet veel te verdienen..