Ik wil computerboxen op mijn tv aansluiten. Hoe werkt dit want ik krijg er maar geen geluid uit! Het is een samsung led tv, type ue40d6200

Tv boxen aansluiten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17K

Antwoorden (5)

Als het goed is, zit er een koptelefoonaansluiting/line-out op je TV. Hier kan je gewoon je computerboxen op aansluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je je tv op de videouitgang aangesloten? daar zit geen geluid bij. Het vermogen van de koptelefoonuitgang is beperkt; als je 100 Watt boxen hebt zal er weinig geluid uitkomen. Zelf heb ik actieve 2.1 set. Die sluit je aan op je koptelefoonuitgang en op 220 Volt en in de basbox zit een versterker. Ik weet niet zo of er kaarten zijn voor een PC waaruit een gecombineerd video/geluidssignaal komt. Probleem is dat je de geluidssterkte op de PC kunt regelen en dat hoort gestandaardiseerd te zijn om niet de boxen van je installatie op te blazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je computerboxen met ingebouwde versterker gebruikt dan moet dat zonder meer kunnen.
Je kan de boxen aansluiten op de hoofdtelefoonaansluiting, of met behulp van een verloopsnoer op de witte en rode audio-uitgangen.
Een derde mogelijkheid is de SCARTaansluiting, je hebt dan een verloop van SCART naar cinch (tulp pluggen) nodig én een verloop van tulp naar 3,5 mm stereojack.
Vergeet niet de versterkervoeding van de boxen in te schakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter even toevoegen op welke aansluiting je de boxen hebt aangesloten.

Bij mijn tv (geen Samsung) kan ik het geluid naar keuze via externe boxen laten lopen of via de interne boxen. Maar je moet dan wel via het MENU van de tv omschakelen. Ergens bij Geluid of Opties zit een keuze of je de externe speakers of de interne wil gebruiken. Pas als je die optie omschakelt werken de externe boxen. Het volume kun je dan gewoon met de volumeknoppen op de afstandsbediening regelen.
Ik zou dus adviseren om even de opties in je menu van de tv na te lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel veel aansluitingen,geen audio uit behalve dan de genoemde koptelefoon en dan nog een digitale optische uitgang en dat is het dan.
je kunt natuurlijk het geluid ook van een scart afhalen.
het geluid moet wel worden versterkt,het zijn lijnuitgangen.
behalve de optische aansluiting word het geluid niet geregeld via ab van de tv(interne speakers dan in menu uitschakelen.).
slecht geregeld met samsung!