Kan er een oude ronde tv kabel in de hdmi, Hd tv's ??

Met ronde kabel bedoel ik die oude witte kabel met een ronde ingang, het moet op die manier, omdat er geen andere manier is om tv te kijken op mijn kamer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Nee, je kunt geen coax rechtstreeks aansluiten, tenzij er een digitaal signaal over gaat en de coax op een digitale ontvanger wordt aangesloten met een Hemiksem uitgang.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hdmi uitgang ( bedoelt mijn iPad :0)

Er zijn ook adapters voor te koop die het signaal kunnen omzetten naar hdmi.

Toegevoegd na 28 minuten:
De meeste HD tv's hebben echter ook een ingang voor een coax kabel. Dan kan je de kabel daarin doen. Je kunt echter met een analoog signaal geen fulltime HD tv ontvangen, maar wel gewoon tv kijken.

Toegevoegd na 32 minuten:
Je kunt dus echter niet zonder meer een ronde coax kabel rechtstreeks op de hdmi ingang aansluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je leest denk ik de vraag verkeerd (laten we zeggen dat de vraag verkeerd gesteld is :P ). Hij wil denk ik weten of je een coax kabel kan gebruiken op een HDTV. Dat kan gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat in de hdmi toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik bedoel hdmi tv's dus tv's die dat ondersteunen, maar ik hoef de hdmi alleen te hebben voor mijn playstation, niet voor de gewone tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan kan je de coax kabel in de tv-ingang te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goei

Andere antwoorden (5)

Je hebt een aantal variaties om aan de sluiten. Wat jij bedoelt is coax. Kabel tv, vaak kan dat wel op hd tv's maar als je een digitenne hebt dan kan het met tulp stekkers of scart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook met een CI-module je Digitenne of kabelsignaal door de TV zelf laten decoderen, dan heb je geen aparte kastjes (met aparte afstandsbediening!) nodig.
Ook hoef je de SCART- of composietaansluiting dan niet te gebruiken.
Heb je de tv al?
Als er geen ingang opzit voor coax, dan heeft de tv geen tuner. dat houdt dus in dat ie geen kanalen kan vinden.

Heb je nog ergens een videorecorder of harddiskrecorder staan. Die hebben een tuner dus die kan je er tussen zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het apparaat geen coax hf aansluiting heeft dan is het geen TV maar een HD monitor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Technisch gezien heb je gelijk,
maar je komt ze steeds meer tegen.
Scheelt weer een paar euro en omdat er meestal toch digitale tv op aangesloten wordt..
Ja, je stelt de vraag wat rottig, maar je kan gewoon een Coax-kabel in je HDTV stoppen.

De toevoeging HDMI voor het woord HDTV maakt het verwarrend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ik bedoelde dat je geen coax in de hdmi ingang kan stoppen. Daarvoor zijn el adapters te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon hard douwen :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik had eerst scart kabel ergens in die zin staan, dat haal ik weg, veranderde de zin een beetje en toen: kreeg je die rare zin, maar ik ben er nu achter gekomen dat: je dus die oude kabel wel in de moderne tv kan stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jups
Je kunt op een moderne HD TV altijd nog gewoon de witte coaxkabel aansluiten, als je een abonnement van een kabelaanbieder hebt dan ontvang je in iedergeval het analoge pakket.
Veel moderne TV zijn tegenwoordig voorzien van een sleuf aan de achterkant waar een CI module in past, daar kun je dan weer een smartcard in kwijt.
Met een smartcard kun je ook de digitale kanalen op de kabel ontvangen, sommige in HD kwaliteit, je kunt eventueel een digitenne-module kopen, dan sluit je in plaats van de kabel een losse antenne aan en kun je voor € 9 per maand 29 kanalen via de ether ontvangen.
Digitaal via kabel heet DVB-C, digitaal via de ether heet DVB-T.
Let op: de CI-module voor DVB-T (Digitenne) is anders dan de module voor digitale kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer er GEEN Coax kabel ('ronde witte') op aangesloten kan worden, is het waarschijnlijk gewoon geen TV maar een monitor.
Al dan niet digitaal, je TV signaal krijg je via coax binnen.
Bij analoog zorgt een tuner dat je kanalen kan kiezen en bij digitaal een common interface module.
Alle andere manieren gebruik je de TV als monitor.
Ook wanneer je een set top box gebruikt zorgt deze ervoor dat je signaal omgezet wordt naar bijvoorbeeld HDMI. Ook hier kan je een gewone monito kunnen gebruiken.
ronaldP