Hoe haal ik gekleurde strepen weg op animal planet?

Bij mijn tv is alles goed, behalve bij animal planet. Daar zitten allemaal blauwe, rode en groene strepen door het beeld. Heel vervelend. Het contrast e.d. aanpassen werkt ook niet. Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als al je andere zenders goed zijn, ligt het probleem dan niet bij Animal Planet? Of heb je hier al (veel) langer last van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet. Op onze andere tv is het volgens mij wel normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet wel een probleem van de zender zelf zijn dan. Als het op meerdere zenders zou zijn dan kan het een verstoring zijn die bepaalde frequenties meer beïnvloed dan andere, is het op alle zenders dan is het een wat ergere verstoring die effect heeft op alle zenders, is het maar 1 zender dan komt het signaal op de een of andere manier niet goed je huis binnen, goede kans dat het probleem bij de zender zelf ligt. Als je het probleem in meer of mindere mate ook op andere zenders ziet is het eerste wat ik zou doen de bekabeling controleren en eventueel vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal nog eens kijken. Aan de kabels kan het niet liggen die zijn net nieuw.

Antwoorden (1)

Controleer eerst of de fijnafstemming van het kanaal van Animal Planet wel goed staat.
Anders kan ook dit een oorzaak zijn:
Als je op jouw TV een videorecorder hebt aangesloten via de antennedoorluskabel dan is er waarschijnlijk interferentie van het kanaal dat de videorecorder met de ingebouwde modulator aan de kanalen van de kabel toevoegt.
Je kunt het controleren door de antenne rechtstreeks in de TV te steken en de videorecorder even uit het stopcontact te halen.
Is dit inderdaad de oorzaak dan kun je in het menu van de videorecorder de modulator uitzetten of op een andere kanaal afstemmen, het is sowieso slimmer om de weergave van de videorecorder via de SCART-aansluiting te laten lopen, dan is de modulator niet nodig en schakelt de TV vanzelf om als je de videorecorder gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er geen video aan. Helemaal niks. Ik snap er niks van maar ik zal nog eens goed kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan blijven twee mogelijkheden over: de fijnafstemming van het kanaal van Animal Planet aanpassen of er wordt interferentie opgewekt door de tweede TV die je op dezelfde kabel aangesloten hebt.
Als je 2 TV's met een eenvoudige splitter op 1 kabel aansluit dan kan de ene TV storing veroorzaken op de andere.
Het is te controleren door maar één TV tegelijk aan te zetten.