Bestaat er zendapparatuur om mijn tv boven te laten werken?

Mijn coaxkabel voor de tv boven is defect. Om een nwe te trekken is een hele klus.
Bestaat er een soort zendertje die vanaf de ingang van de aansluiting iets uit kan zenden naar een ontvanger die ik boven op mijn tv heb aangesloten. Ik zit bij ziggo en weet van kpn met zijn kastjes en card. Maar dit is geen optie.
Mogelijk dat iemand een site weet waa dit verkocht wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er bestaan kastjes om video draadloos over te zenden, maar daar kun je alleen 1 kanaal dat je op de ontvanger beneden ontvangt naar boven doorgeven.
Een zender die de hele bandbreedte van de kabel uitzendt is niet te koop, dat zou ook niet mogen omdat je dan gratis TV ontvangst voor jouw buren mogelijk maakt.
Bovendien zou zo'n zender allerlei storing in de buurt kunnen opleveren.
Wel kun je proberen de coax verbinding te repareren: een coaxkabel gaat niet zomaar kapot, meestal is de verbinding met de stekkers de oorzaak van het defect.
Je kunt de stekkers afknippen en losse stekkers opnieuw aanzetten.
De binnenader moet aan het centrale pennetje of busje, de gevlochten afscherming vouw je terug en schroef je tussen het beugeltje dat contact maakt met de bus die om het centrale pennetje zit.
Als er halverwege de kabel een beschadiging zit dan kun je de kabel met een koppelstukje doorverbinden.
Kabelverbinding geeft sowieso een beter resultaat dan een draadloze oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

U kunt TV-signaal verzenders aanschaffen in een multimediamarkt. Ze zijn wel redelijk prijzig als ik me niet vergis.