Wij hebben TV/Radio via de schotel. Nu willen we boven ook TV kijken, maar niet naar dezelfde zender als beneden. Hoe kan ik dat het beste doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Er zijn wel satellietontvangers op de markt waarmee het mogelijk is naar twee verschillende zenders te kijken.

Pace heeft een twin-ontvanger op de markt welke in staat is om gelijktijdig 2 satellietsignalen te verwerken en met één smartcard 2 gecodeerde signalen vrij te schakelen.
Met deze ontvanger ben je dus in staat op 2 TV's naar verschillende programma's te kijken of het 2e signaal te gebruiken om een ander programma op te nemen op video of dvd.
Benodigdheden:
Digitale satellietontvanger.
Schotel minimaal 60 cm.
Twin- of quatro-LNB.
Satelliet:
Europa Astra 19,2° oost
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met schotel kun je dan alleen maar een 2e schotel hangen, of een met meerdere ontvangers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tweede schotel is niet nodig, wel een twin-LNB op de schotel en een tweede decoder.
Met een schotel gaat dat helaas niet lukken, maar een goed alternatief is digitenne, kan je zo neer zetten geen kabels trekken en kost 9 euro per maand en je kan alle normale zenders ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er echt niet uitkomt kun je altijd Digitenne halen. Veel succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een tweede decoder op de schotel aansluiten, je moet dan wel een LNB (de kop van de schotel) hebben met een tweede aansluiting, een z.g. twin-LNB.
Bij de tweede decoder heb je ook een extra smartcard nodig, bij Canal Digitaal kun je een tweede smartcard met het basispakket aanvragen voor € 1,- per maand excl. aansluitkosten.

Een twin-LNB niet verwarren met een duo-LNB, dat is een dubbele LNB kop om met 1 schotel 2 verschillende satellieten te kunnen ontvangen.

De combinatie duo-LNB met twee aansluitingen is trouwens ook te koop vanaf ongeveer € 25,-.

Als je deze mogelijkheid te omslachtig vindt dan kun je eenvoudiger Digitenne nemen ( € 9,- per maand excl. aansluitkosten), de kosten zijn op den duur wel hoger en je hebt minder zenders dan met de satellietschotel