Hoe sluit je een koptelefoon aan op een LCD televisie?

Het is een Samsung LCD televisie van 2 jaar geleden: http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200910/20091012150540156/BN68-02360A-02L09-1007.pdf

Bovenstaande link laat zien welke televisie het is.
Ik wil er een koptelefoon op aansluiten, maar kan nergens ontdekken waar de ingang daarvoor is.
Ik heb bijvoorbeeld de koptelefoon van mijn iPod op allerlei ingangen geprobeerd, maar ik hoor geen geluid. Doe ik iets verkeerd? Heb ik een extra hulpmiddel nodig?
Het is toch wel mogelijk om een koptelefoon aan te sluiten op een LCD televisie?

Ik denk dat ik een hulpmiddel nodig heb want de Apple koptelefoon van de iPod past nergens makkelijk in. Alles waar audio-out staat heb ik geprobeerd, maar de koptelefoon gaat er maar moeilijk in. Ik durf hem niet de te hard er in te drukken, uit angst dat ik iets verkeerd doe.

In de handleiding (zie link hierboven) staat niets over het aansluiten van een koptelefoon. Kan iemand helpen? Op welke poort / aansluiting moet ie? Ik heb namelijk alles waar audio-out staat geprobeerd, maar daar past de koptelefoon (van Apple iPod) lastig in. Bij elke poort die ik geprobeerd heb hoorde ik geen geluid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

De witte en rode "audio out" aansluitingen zijn niet bedoeld voor de 3,5 mm stereo plug van een koptelefoon.
Je kunt hier wel een AUX ingang van een versterker op aansluiten.
Wit is linkerkanaal, rood is rechts.
Je kunt de koptelefoon dan weer op de versterker aansluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in de PDF van je link naar pagina 3 gaat, zie je een afbeelding van het achterpaneel en het zijpaneel. Bij nr 10 op het achterpaneel en nr 8 op het zijpaneel zie je een dubbele audioaansluiting (gelabeld R-audio-L). Beide kun je gebruiken om een koptelefoon op aan te sluiten.

Nr 5 lijkt er ook op, maar die aansluiting wordt gebruikt om je televisie op een versterker of iets dergelijks aan te sluiten.

Je kunt je koptelefoon echter niet zomaar in een van die aansluitingen drukken, omdat dat gewoon een ander soort aansluiting is. Hiervoor heb je een verloopstekker nodig van tulp naar mini-din. Deze hebben meestal aan één kant een rode en een witte stekker en aan de andere kant een koptelefoonaansluiting.

(Als de iPod-koptelefoon een standaard koptelefoonaansluiting gebruikt, anders moet je een Apple-verloopstekker hebben.)

Toegevoegd na 44 minuten:
Natuurlijk moet het NIET mini-din zijn, maar mini-jack. (Bedankt voor de correctie, MrTomaat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mini-DIN, ben je niet in de war met jack/mini-jack? http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN_connector
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klink_(stopcontact) (jack heet blijkbaar ook klink)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, je hebt helemaal gelijk, ik was inderdaad even in de war. Ik gebruik zelf notabene beide typen aansluitingen.