Waardoor zijn beeld en geluid heel vaak niet synchroon op (mijn) TV ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
iets meer info merk tv welke speler dvd cd bluray hardisk gebruik je ?
is het een settop box van je provider ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kennis van mij heeft het ook opgemerkt bij zijn TV.
Wellicht heeft het niets te maken met het merk van de tV. Maar ik ben benieuwd of anderen het ook hebben opgemerkt.
Dank voor je reactie @capthavoc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vooral een verschijnsel van digitale tv op decoder kastjes. Loop maar naar de slaapkamer (als je daar analoge ontvangst hebt) en kijk dan eens naar hetzelfde programma. Ik weet niet of het specifiek de decoder is/de uitzendende partij/je provider maar het is niet altijd, althans niet bij mij.

Het beste antwoord

Eén mogelijkheid is, dat je het geluid via je mediacenter laat lopen, dus via een extra versterker. Hierdoor vertraagd het geluid. Veel moderne t.v.'s hebben de mogelijkheid om het beeld met het geluid te synchroniseren, door het beeld een halve seconde (of zoiets) vertraagd door te geven, waardoor het weer gelijk komt met het geluid. Misschien even de gebruikershandleiding raadplegen.....
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed antwoord. (Ik heb wel gemerkt dat het veelal bij de uitzendingen van regionale TV zenders het geluid niet synchroon loopt met de beelden.)