Waarom zie ik niks in HD op mijn Sony Bravia HD-ready?

Het is een Sony Bravia HD Ready. Moet ik nog een kabel kopen? en zo ja, als ik deze in mijn tv doe, waar gaat het andere uiteinde dan in?

Een oom van mij zei dat ik geen kabel hoef te kopen, omdat Caiway al HD uitzendt, maar wel bepaalde zenders en die ontvang ik niet, maar hoe zit dat dan met DVD's die ik wil zien? Dan zal ik wel een kabel moeten hebben, toch?

En het is toch ook zo, dat als je die kabel hebt, dat dan alles wat je bekijkt beter van beeld is? Dan dus ook toch die zenders die niet in HD zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
bepaalde zenders van Caiway worden al zo speciaal uitgezonden. Ik neem dat de andere zenders, als je zo'n HD kabel hebt, wel helder van beeld zijn...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe heb je de dvd speler nu op de tv aangesloten(welke kabel)?
En hoe de Caiway box op je tv?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
caiway is een kabelaanbieder, er zal minimaal een kabel van het aansluitkastje in de muur naar je TV moeten.
Dat werkt alleen als het dvb-c signaal ongecodeerd is. Als je een decoderkastje van caiway hebt, dan is het het beste om met een hdmi kabel van dat kastje naar je tv te gaan, dat geeft de beste beeldkwaliteit. Zo'n hdmi kabel is te koop van 5 tot 100 euro. Laat je niet bedotten en ga voor een goedkope versie. Alles wat je uitgeeft boven de 15 euro is zinloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met zowel een HD ontvanger (een kastje die de kabel vanuit de muur zal ontvangen) en een HDMI kabel van deze ontvanger naar je tv kun je je HD zenders ontvangen. Bij caiway kun je een ontvanger kopen voor 69,59 en eenmalig een smartcard van caiway (ja erg he) die je nodig hebt om dan hd zenders van caiway te kunnen ontvangen.
Je kan ook even op marktplaats kijken of je één van de volgende ontvangers kan vinden, want caiway adviseert om één van deze te gebruiken. * Humax IR-Fox-C
* Humax IRHD 5000-C
* Humax IHDR 5050-C
* Humax iPCR-9200C PVR-ontvanger
* Samsung DCB-9401R
* Samsung DCB-H380
* Samsung DCB-270R
* Samsung HD PVR SMT-C7140 Meestal kun je die op marktplaats wel vinden voor minder dan hun het aanbieden.
Dan hoef je alleen een smartcard van €15 bij hun te kopen eenmalig. Hier is nog wat meer informatie over verkooppunten en algemene informatie over HD TV van Caiway http://www.caiw.nl/site/nl/particulier/televisie/diensten/digitaleontvangers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@poowoo
Ik heb dat niet zelf aangesloten, eeen bekende heeft dat voor mij allemaal gedaan, dus daar heb ik geen idee van. Ik zie alleen maar een kluwen draad. @adrieK, thanks :)

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je CI+ ingang hebt, je hoeft dan geen HD-ontvanger te kopen maar alleen CI+ module en een smartcard. Dan is het enige wat je extra nodig hebt een coax kabel van tv naar kabelkastje wat uit de muur komt (maar dat zit waarschijnlijk al zo om analoge tv te ontvangen).

HD-ontvangers zijn voldoende uitgelegd door mijn boven buurman. En ja als je zo'n ontvanger neemt en aansluit met HDMI zien non-HD(SD) zenders er ook beter uit, het uitgezonde signaal komt namelijk perfect aan zonder kwaliteitsverlies.

DVD's ligt erg af van de speler die je hebt, je hebt tegenwoordig veel DVD-spelers en Blu-ray spelers die je via HDMI aan kan sluiten en die het beeld upscalen, echter wordt het nooit echt HD. De vraag is of Blu-ray op een waarschijnlijk kleine HD-ready tv voldoende verbetering is om een upgrade te rechtvaardigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met zowel een HD ontvanger (een kastje die de kabel vanuit de muur zal ontvangen) en een HDMI kabel van deze ontvanger naar je tv kun je je HD zenders ontvangen.

Bij caiway kun je een ontvanger kopen voor 69,59 en eenmalig een smartcard van caiway (ja erg he) die je nodig hebt om dan hd zenders van caiway te kunnen ontvangen.
Je kan ook even op marktplaats kijken of je één van de volgende ontvangers kan vinden, want caiway adviseert om één van deze te gebruiken.

* Humax IR-Fox-C
* Humax IRHD 5000-C
* Humax IHDR 5050-C
* Humax iPCR-9200C PVR-ontvanger
* Samsung DCB-9401R
* Samsung DCB-H380
* Samsung DCB-270R
* Samsung HD PVR SMT-C7140

Meestal kun je die op marktplaats wel vinden voor minder dan hun het aanbieden.
Dan hoef je alleen een smartcard van €15 bij hun te kopen eenmalig.

Hier is nog wat meer informatie over verkooppunten en algemene informatie over HD TV van Caiway

http://www.caiw.nl/site/nl/particulier/televisie/diensten/digitaleontvangers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De decoders die je opnoemt zijn niet allemaal HD-decoders en die van 70 euro lijkt me ook geen HD-decoder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb de informatie direct van de Caiway website afgehaald dus ga daar maar klagen.