Kan ik mijn internetaansluiting via een hdmi kabel doorlosseb vanaf mediaspeler naar televisie?

Ik heb een mede8er mediaspeler waar een internet verbinding naartoe ligt. Kan ik nu via een hdmi kabel met ethernet ondersteuning die internetverbinding doorgeven aan mijn led tv (philips 7606h serie)? En zo ja, moet dan de mede8er aanstaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Een HDMI kabel kan alleen beeld en geluid doorgeven. Voor internet zul je een UTP kabel moeten hebben.

Het kan dus NIET met een HDMI kabel.

Mvg,

Xx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn hdmi kabels die dit wel kunnen. Deze hebben 'ethernet' functionaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen je kabel maar ook je device moet die functie hebben.
Je zult in de handleiding moeten kijken of je Philips tv en je media player internet via de HDMI poort ondersteunen. Als dit het geval is dan kun je met een speciale HDMI kabel internet op beide apparaten hebben. Of dat de apparaten altijd aan moeten staan zou ik niet weten (ik denk het haast van wel). Of dat je met je internet aansluiting eerst naar de player gaat en dan naar je tv (via de HDMI) lijkt logisch maar ik denk dat andersom net zo goed mogelijk is.