BCC is volgens deze regel verplicht een technisch gelijkwaardig nieuw product te leveren (als dit de garantie is welke u heeft afgenomen):
Service Plus Pakket
4. Gratis een vergelijkbaar nieuw product
Is uw product niet meer te repareren? Dan krijgt u gratis een vergelijkbaar (dat wil zeggen technisch gelijkwaardig) nieuw product, ook al heeft u uw oude product al geruime tijd in gebruik gehad.
Wat technisch gelijkwaardig is, is misschien een lastige discussie maar als je naar specificaties gaat kijken zou je hier denk ik het makkelijkste uit kunnen komen.
Als u het typenummer van u defecte tv en het typenummer van de aangebode tv opgeeft kunnen we dat zo controleren.
Toegevoegd na 2 minuten:
Het zou dus heel goed kunnen zijn dat BCC hier volstrekt juist en naar hunzelf opgestelde (of door de garantiegever opgestelde) regels handelt.
Toegevoegd na 3 uur:
Uit de voorwaarden
8.7
Indien de kosten van de uit te voeren reparatie meer dan 70% van de op het moment van de storing geldende aankoopwaarde van het Product of een daarmee vergelijkbaar type bedragen, is de Uitvoerder gerechtigd om in plaats van de reparatie uit te voeren, kosteloos een technisch gelijkwaardig Product ter beschikking te stellen aan de Consument.
- Bronnen:
-
http://www.bcc.nl/info/bcc-service-plus-pakket