Hoe krijg ik mijn DVD-speler aan de praat met maar twee AV-kabel mogelijkheden?

Ik zit met een dvd speler die een rode,witte en gele AV-kabel heeft. Allemaal moeten ze volgens het boekje in de televisie. Probleem is echter: Beide televisies beneden hebben maar twee openingen. Een witte en een rode.

Wat is er aan het handje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

De televisie heeft niet dezelfde aansluiting als jou dvd-speler. Ik weet niet zeker maar verwacht dat de televisie een scart-aansluiting heeft. Dat is zo'n rechthoekige aansluiting met allemaal pinnetjes. Je dvd speler heeft die mischien ook.

Zo ja dan neem je een scart - scart kabel.
Zo nee dan neem je een scart - rood geel wit kabel.

Met een van die twee kabels moet het zeker lukken.

Veel succes en als er onduidelijkheden zijn reageer maar even.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik tel drie AV kabel aansluitingen. Een rode , witte en een gele.
Samen geven ze beeld ( de gele ) en geluid ( witte en rode ) door . Maar jouw televisie heeft geen gele aansluiting .

Bijna alle televisies hebben een scart aansluiting. Wat je kan doen is naar een tv zaak gaan en een scart stekker kopen waar drie av kabels in kunnen . Deze scart stekker doe je in je scart aansluiting in je televisie en -- perfect beeld !

Als je geen scart aansluiting hebt kan je een tweedehands videorecorder aanschaffen . Je stopt de drie stekkers in de videorecorder, deze maakt van je DVD signaal : een tv kanaal en de uitgang van de videorecorder sluit je aan op de tv- aansluiting op je tv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook zo'n ding van de aldibende zijn.
Die hebben dat wel eens gehad die dvdspelers hoorde ik.
Misschien dat dat het is?
ik hoor het wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan ook met een scart tulp stekkertje
let wel er hoeft in dit geval geen input output schakelaar op
is zelf beter van niet