hoe kan ik mijn cinema set met scart uitgang op mijn nieuwe tv met HDMI ingang aansluiten ?

Toegevoegd na 31 minuten:
bij het gebruik van de dvd krijg ik wel geluid en beeld alleen bij gebruik van tv krijg ik geen geluid door

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Het signaal gaat vanuit de scart van de home cinema set maar 1 richting op, namelijk náár de tv. Wil je ook het tv-geluid weergeven via de home cinema set dan dien je nog een extra audio kabel te gebruiken van de tv náár de home cinema set. Welke kabel je hiervoor nodig hebt is afhankelijk van de aansluitmogelijkheden van beide apparaten maar het meest gebruikt wordt hiervoor de 'gewone' traditionele RCA (rood/wit tulp) kabel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geen HDMI aansluiting op je home cinema systeem? Dan heeft HDMI aansluiten volgens mij ook geen zin.
Waarschijnlijk heb je op je tv ook een scart mogelijkheid en deze zou ik gebruiken tot je een andere home cinema set koopt. Pak dan 1 welke goed aansluit bij je tv
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan met een converter:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22846
$72
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_105.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow... 159 euro... Da's Zo'n 215 dollar, schat ik?
Heel simpel kan niet.

Scartkabel is een analoog signaal. HDMI is een digitaal signaal.

Stop dus maar met proberen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je gebruikt nu waarschijnlijk een scart met 7 pinnetjes vervang deze van 1tje met 21 pinnetjes. Als het dan nog niet werkt gebruik even de scart aansluiting op je tv. als het dan nog niet werkt een audio kabeltje tulp - tulp extra gebruiken. HDMI heb je nu niets aan.