waar komen de doorlopend diagonale zwarte strepen op mijn tv vandaan ?

na installatie van Tevion kleuren TV (iets ouder type)en experion en motrollo receiver van KPN had ik steeds mooi beeld en nog, maar nadat ik een tijdje op stand by was en de tv weer een tijdje aangezet had kwamen er ineens doorlopend strepen..die constant door het beeld lopen...TV Stuk, geluid en beeld zie ik heel goed maar door de strepen is er niet lang naar te kijken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Loopt de scart of coaxkabel misschien dicht langs een voedingskabel? (220V).
Deze even uit elkaar halen. Kan ook een adapter zijn van een telefoon ofzoiets.
Dat hij diagonaal gaat betekend dat hij er gedurende ongeveer 1/50 seconde een storing plaatsvindt. M.a.w. 50 Hz. Dit Is de frequentie van de netspanning. Het ligt het meest voor de hand dat het een externe oorzaak heeft.
Is dit niet het geval dan kan het zijn dat de voeding in het apparaat zelf de 50Hz 'lekken'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Rommel ook eens aan de scart of coax kabel. Kan nl.zijn dat de "mantel" niet goed afsluit waardoor storing kan onstaan.
ronaldP
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het apparaat betreft hier waarschijnlijk de TV ? Verder lijkt me dit een correcte visie...vriendelijk dank .

Andere antwoorden (1)

Kijk even of de scart kabel goed zit