Wie weet het voordeligste apparaat/merk waarmee ik films/programma's via mijn plasma tv kan opnemen en afspelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Op dit moment is opname van programma's, de hard-disk recorder het beste.
Op dit moment betaal je voor een hard-disk recorder minder als voor een hele goede video-recorder van vroeger.
De opnames van een hard-disk recorder zijn praktisch niet van de rechtstreekse uitzending qua zicht te onderscheiden.
Van de digitale recorders zijn er ook goedkopere, waarbij je op DVD-schijven (R en RW) opneemt.
Dit is in aanschaf goedkoper, maar in gebruik duurder en onhandiger, daar je ook beperkt ben aan de maximale opname-tijd van de schijf.
Bij de hard-disk loopt de opname ononderbroken door. Vaak kan je zelfs afhankelijk hoe groot de schijf is (aangegeven op het apparaat) 400 uur opnemen.
Wissen gaat eenvoudig, en wil je toch iets bewaren kan je het alsnog op een DVD-schijf overzetten (kopiëren).
Wat het merk betreft, is goedkoop ook vaak duurkoop.
De goedkopere merken hebben vaak ingewikkelde gebruiksmogelijkheden.
Sommige duurdere merken kunnen vaak het gebruik heel eenvoudig hebben opgesteld.
Een voorbeeld hiervan is Philips. Het gebruik is logisch en eenvoudig gemaakt. Dit zal men eerder doen besluiten het apparaat vaker te gebruiken.
Mijn ervaring is, dat er personen zijn die zo iets hebben aangeschaft, maar door het moeilijke van alles, het niet gebruiken.
Dus bezint eer gij begint!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Iets wat je al hebt is meestal het voordeligste. In dit geval dus je computer. Met de juiste zachte-waren is dat eenvoudig mogelijk.
Verbind je beeldscherem met je pc et voila.