Je hebt geen smartcard nodig, dan heb je de meeste NL MTV enz kanalen al, als je een uitgebreider pakket wilt, moet je naar je lokale tv signaal leverancier, zoals caiway of Ziggo of eventueel via satelliet(als je tv dat support). Van hen krijg je de smartcard. Daarnaast moet je dan een zgn CI+ module hebben die compatibel is met je tv signaal leverancier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een smartcard nodig als je via de kabel of Digitenne digitale TV wilt kijken.
Bij Digitenne bereik je niet de volle 1080i norm, je komt dan tot een best redelijke 576i.
Met digitale kabel zal je tot 720p komen, dat lukt mij met een HD satelliet decoder ook.
De volle 1080i krijg je pas als je een Bluray speler aansluit met HDMI-kabel.
Als je een smartcard in de TV wilt installeren moet je wel de goede CI-module erbij kopen, Digitenne heeft een andere nodig dan de digitale kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een smartcard is niet speciaal geschikt voor een bepaalde kwaliteit maar is alleen verschillend als je een andere provider hebt. Als je al Ziggo digitale tv had en je wil nu bijv. HDTV zal je even een CI+ module moeten kopen. Als je nog geen digitale tv had zal je een module en een kaartje moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een smartcard is niet meer dan een sleutel voor het signaal dat je wilt bekijken. Er gaan namelijk twee dingen tellen wil je een smartcard gebruiken;

1. Waar haal je het TV signaal vandaan? Praten we over kabel, DVB-T (Digitenne) of satelliet? Bij Digitenne kan je inderdaad al niet naar 1080p signaal kijken, dus de resolutie maakt niet uit.

2. Welke TV heb je? Hoewel veel TV's al een decoder hebben of ruimte bieden aan een CI+ module, is het de vraag of de leverancier (vraag 1) de TV wel erkent.

Op de onderstaande link heb ik in het midden een aantal links waarop je kan testen of (indien het om kabel gaat) jouw aanbieder ook jouw TV ondersteund. Zo niet, moet je gewoon een kastje bij ze afnemen, hoe jammer dat ook is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee vraag een samsung geleerde
Bronnen: