Is 100 hz cmr = 100hz?

Ik heb een tv gezien (zie link). Er staat 50hz vanboven maar in de beschrijving staat 100 hz cmr. Wat is het nu? 50 of 100 hz? En wat is die cmr?

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/samsung-ue37d5000-led-televisie-37-inch-full-hd/9000000011285746/index.html#product_description

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het mij vraagt is het de grootste marketing blaat die de laatste jaren bedacht is. Clear Motion Rate. Het is een 50hz scherm maar ze maken het beeld tussen twee frames zwart of gedeeltelijk zwart. Ik zou het eerst een rustig gaan bekijken in een winkel. Het scherm is niet 100hz zoals je dat normaal geadverteerd ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt tomaat, de marketing zit vol addertjes onder het gras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk ik zal niet zeggen dat het geen goede tv is maar dit is natuurlijk verwarring zaaien en dan nog wel onder het mom van "consumenten helpen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd

Andere antwoorden (1)

De 50 Hz betekent dat de televisie 25 beelden per seconde weergeeft, in tegenstelling tot een 100 Hz toestel met 50 beelden per seconde. Dit omdat één beeld bestaat uit een reeks pare gevolgd door onpare lijnen. Het is en blijft dus een 50 Hz toestel, wat betekent dat het beelg meer trillingen heeft. De 100 hz cmr heeft te maken met HD, wat High Definition betekent. Dit betekent dat het scherm meer beeldpunten heeft en dus een scherpere weergave heeft dan een toestel zonder HD.

Toegevoegd na 1 minuut:
schrijffoutje: "beelg" moet beeld zijn