Waarom werkt een "gewone"3D-bril niet?

Ik heb thuis een sony 3D-tv inclusief bijbehorende brillen. Icm de bijgeleverde zender werkt het hartstikke goed. Nu heb ik gekeken of het ook goed werkt met een huis tuin en keuken 3D bril. merk: real 3D. Dit werkt helemaal niet. Waarom niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Kimath
12 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten 3d, de ene bril werkt niet bij het andere systeem.

Het beste antwoord

Zoals boven aangegeven, maken beiden waarschijnlijk gebruik van een andere techniek. De meeste goedkope 3D TV's werken met Active Shutter. De meeste goedkope 3D brillen met Polarisatie. Wil je goedkope brillen gebruiken, heb je dus een duurdere TV nodig en andersom. Ik heb over beide technieken een FAQ geschreven. De links staan hieronder.

Overigens zijn de verschillende merken bij Active Shutter lang niet altijd compatible met elkaar in tegenstelling tot Polarisatie. Hou daar dus rekening mee wanneer je op koopjesjacht gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Active shutter was in het begin de enige techniek voor tv's , later is de passieve techniek gekomen voor tv's. Een VT30 van pansonic zou ik niet goedkoop willen noemen.

Andere antwoorden (2)

Omdat het allemaal gebruik maakt van andere technieken. De ene bril gebruikt waarschijnlijk een actief mechanisme en de ander polarisatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende manieren om 3D zichtbaar te maken op TV, de meeste werken met een bril waar de glazen afwisselend ondoorzichtig gemaakt worden, gestuurd door een signaal van de TV.
Real 3D brillen werken daarentegen met glazen die als polarisatie filter werken, het ene glas verticaal en het andere horizontaal.