Heeft het zin om een HD decoder zoals van Humax op een HD ready plasma tv aan te sluiten

Krijg je hier een nog beter beeld van. Is het echt de moeite waard.

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik kwam zelf deze antwoorden tegen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=printpage;topic=82202.0

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Sorry, zat onderstaande tekst in een reactie hierboven te tikken.

Ja, dat heeft zin bij HD uitzendingen. Je profiteert weliswaar niet van de volledige HD resolutie van 1080 beeldlijnen, maar wel van 768 lijnen i.p.v 576 van een standaard resolutie.

Of dat voldoende voor je is om tot aanschaf over te gaan, kan ik niet beoordelen. Koop dan gelijk een Humax 5050, dan heb je er gelijk een twintuner en harddisk recorder bij. Kun je ook nog in HD opnemen en het apparaat zelfs aan een netwerk koppelen.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je duidelijke uitleg.
Een HD recorder heb ik al die is geschikt voor 1080p. Daarnaast heb ik een Samsung decoder dat is watze nu SD noemen denk ik. Maar ik ga zeker kijken naar die Humax 5050 of een andere geschikte.
paulus811
14 jaar geleden
Er zijn nog vrijwel geen harddisk recorder geschikt voor HD, want dan moet er een HD tuner in zitten. VOorzover ik weet bestaan die nog niet en is de Humax 5050 de eerste. Wat je misschien bedoelt is een mogelijkheid tot upscaling tot 1080p. Dan rekent de recorder de missende pixels uit en geeft die een kleur, maar dat is echt anders dan High Definition beeld. Daarin wordt iedere afzonderlijke pixel aangestuurd.

Andere antwoorden (3)

Zoals in je link staat waarschijnlijk, de scart is analoog en heeft een beetje signaal verlies. Dit is niet heel veel.

Het belangrijkste is de vraag, zijn de kanalen ook HD? Volgens mij is tegenwoordig een deel van de zenders al HD (als je een HD abbo neemt). Dan zie je natuurlijk wel veel verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat heeft vooral zin omdat de upscaler in de HD decoder van betere kwaliteit is dan die van een SD decoder. De upscaler zorgt voor aanpassing van de TVresolutie naar de resolutie van je plasma TV. Humax doet dat als een van de beste onder de decoders. Natuurlijk wel aansluiten middels HDMI voor het beste resultaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je hebt er dus profijt van bij alle soorten uitzendingen, niet alleen HD.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft zeker zin mits je een goede hdmi kabel tussen decoder en tv kan plaatsen. Dit is een kabel welke het digitale signaal door kan geven. Heeft je tv geen hdmi doe er dan een hdmi naar dvi kabel tussen. heb je ook geen dvi aansluiting op je tv gebruik dan een rgb kabel. bij deze laatste 2 moet nog wel een aparte audio kabel gebruiken.

Je zult zien dat het signaal op je hd ready toestel veel scherper is als via een scart kabel.