Wat is de normale gang van zaken bij zo'n kabel bedrijf?

Verschillende bewoners in de flat hebben al 2 dagen geen tv meer (nou geen beeld dan), gister avond gebeld naar mijn grote vrienden van UPC. na 2 minuten mij door een keuze menu geworsteld te hebben kreeg ik te horen dat de gemiddele wachttijd zo'n 10 (!!) minuten bedroeg, ja doaag dacht ik, met mn mobieltje?. gaan we niet doen.
Toen maar vroeg naar bed gegaan, ik kom net thuis van mijn werk nog steeds geen beeld!!. Ik maar bij de buren aanbellen, ook die hadden geen beeld maar de buurvrouw heeft inmiddels wel UPC (lees pukkelig jong op een callcenter) aan de telefoon gehad. Die hadden gezegd, ja mevrouw u bent de enige die tot nu toe met deze klacht heeft gebeld, en voordat wij een melding van de storing mogen maken moeten er meer mensen bellen en anders sturen we een monteur (??) alleen voor u langs.''

vraag ik mij 2 dingen af:

''Hoe kunnen meerdere mensen nou hun klacht neerleggen bij UPC (telefonisch) als je doodleuk 10 minuten een muzakje in je oor krijgt''?
"'hoezo gaan ze niet na 1 klacht van een klant na 2(!!) dagen kijken wat er aan de hand is''.

inmiddels 2 dagen geen beeld geen geluid niets..

(gelukkig heb ik mijn internet niet via UPC..)

en dan de kernvraag:''Wat is de normale gang van zaken bij zo'n kabel /tv bedrijf?''...
zij moeten toch gewoon langskomen of gaan kijken waar de storing vandaan komt en de boel komen fixen?

(ps ik weet toevallig dat het aan UPC ligt want de bewoners die UPC hebben , hebben er last mee, de overige buren niet.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De normale gang van zaken bij UPC is diepe minachting voor de klanten.
Alleen als je een abonnement wilt afsluiten word je beschaafd en snel te woord gestaan.
Het wordt heel hard tijd dat ze het monopolie van de kabelaars doorbreken. Ze stribbelen nog tegen, maar het gaat niet lang meer duren. Dan zullen we eens zien of de klant weer koning wordt...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke avatar ;-)
AWM
14 jaar geleden
Goed hè? :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we kleuren op het moment mooi bij elkaar...
AWM
14 jaar geleden
Errug mooi!
(Wat, hoog chatgehalte? lol)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja belachelijk we stoppen er gelijk mee, ik ben nl nog steeds op zoek naar een (serieus) antwoord...
AWM
14 jaar geleden
We kunnen ook eens kijken hoe lang we deze reactiedraad kunnen maken.
AWM
14 jaar geleden
Want ik heb een donkerbruin vermoeden dat er binnenkort op deze fantastische website gevraagd gaat worden:
"Wat was het langste reactiedraadje op GV.nl?"
AWM
14 jaar geleden
En dan kunnen we zeggen: Deze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee heb er laatst 1tje van 107 (!!) gezien...
AWM
14 jaar geleden
Ja, akkoord, maar die was niet door twee mensen gevuld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja das waar,,o shit maar dan moet niemand er tussen komen.........
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat durven ze niet.
zondag
14 jaar geleden
Welwaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
damn

Andere antwoorden (2)

Ach, programma's zoals Kassa staan er altijd bol van. Maar schijnbaar leren we er met z'n allen niets van. Als je weet dat een bedrijf zoals UPC waardeloos is, waarom word/ben/blijf je er dan klant? Er zijn immers alternatieven; Schotel, Digitenne of tegenwoordig TV via ADSL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor doorgifte van kabel-signaal betaal je. Dat is een dienst. Als je samen met anderen kan aantonen dat je een paar dagen zonder hun diensten zit, kan je dreigen de betaling stop te zetten. Wettelijk verliezen ze het. Als tv-monteur heb ik meegemaakt dat een kabelmaatschappij een klant afsloot, terwijl het de beneden buren moest zijn, die verhuisd waren.
Zij stuurden een rekening van mij en van de dagen dat ze geen signaal hadden.
Dat heeft de kabelmij gewoon moeten betalen en betaald.
Wat soms help niet de storingsdienst te bellen, maar een ander direct nummer van UPC. Maakt niet uit wie je aan de telefoon krijgt. Stort je klacht daaruit en laten ze het uitzoeken. Neem het gesprek op. Ze weten natuurlijk intern wel contacten te leggen.
Zelf als ik voor een klant moet bellen bij weggevallen signaal, ga ik heus niet 10 minuten wachten. Ieder rechtstreeks nummer van de maatschappij draai ik. Ik geef ook aan dat het een flat of buurt betreft. Dat als ze niets aan doen, de bewoners over die dagen geen signaal hebben en dat ze te lang moeten wachten, het aftrekken van de rekeningen.
Tegenwoordig hebben veel storingsdiensten een duur 09.. nummer genomen, om mensen zo lang mogelijk aan de praat te houden. Let dus goed op.
Dus conclusio: Bel een ander nummer, van de firma, waar je wel iemand aan de lijn krijgt. Laat je niet afschepen, maar wees duidelijk, vooral als het om een grotere groep gedupeerden gaat.