Hoe film kijken op tv via pc?

Hallo allemaal en bedankt voor de prachtige antwoorden van gisteren ik heb er veel aan gehad en dus die jack-jack kabel gekocht het werkt prima maar niet op de manier zoals ik wil.
Tot zo ver werkt het alleen in combinatie met de VGA aansluiting (VGA slot in tv naar VGA slot in pc) en met die jack-jack kabel krijg ik dus het geluid door mijn tv.
Maar zodra ik de HDMI kabel inplug krijg ik geen geluid meer uit de boxen van de tv.( VGA er natuurlijk weer uit)
Hoe kan ik dit oplossen? met een HDMI verbinding is alles veel scherper alleen krijg ik dus het geluid niet door de speakers van m'n tv. (de HDMI kabel zit in slot 1 DVI)

Extra informatie: Ik heb een Samsung 6 Series LED tv UE32C6000

Link: http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/led-tv/UE32C6000RWXXN/index.idx?pagetype=prd_detail

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens de handleiding moet je ook in het menu nog aangeven dat je op de ingang HDMI 1 een PC hebt aangesloten. Op pagina 11 in de Engelse versie:

When connecting an HDMI/DVI cable to the
HDMI IN 1(DVI) port, you should set to DVI PC or
DVI Devices mode under Edit Name.

Waarschijnlijk verwacht de TV audio over HDMI, en schakelt dan automatisch de analoge audio ingang uit. Door aan te geven dat het om een DVI device gaat (die geen audio heeft over de kabel), schakelt hij de analoge ingang weer in.
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is precies wat ik nodig had het werkt! hartstikke bedankt!

Andere antwoorden (2)

Een oplossing, zoals ik het zelf ook heb, is een simpele versterker en twee boxen voor je geluid gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die heb ik zelf ook tot mijn beschikking alleen het is erg vervelend om die steeds te verplaatsen en te rommelen met de kabels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn versterker heeft een A en B gedeelte ik heb er dus 2x 2 boxen op staan. Een knop omschakelen en het geluid gaat van mijn boxen naast de PC naar de boxen naast de TV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het blijft nog steeds veel makkelijker om de speakers van je tv te gebruiken :P en ik wil dit probleem heel graag oplossen het zou wel mooi zijn als het lukt.
Als het advies om een simpele versterker plus boxjes een optie kan/mag zijn ..waarom dan niet een HDMI videokaarten aanschaffen voor Uw pc. Heeft U die optie al overwogen ?

http://www.vergelijk.nl/video_tv_kaart/sapphire/hd5450_512mb_ddr3_pcie_hdmi_dvi_vga/

Deze kaart bezit een kostenplaatje van Euro 33,- en zo zijn er nog wel meer...afhankelijk wat U er voor over heeft qua uitgave.De combinatie wordt dan HDMI TV>>HDMI PC.

Groet:Zoekertje