Hoe krijg je tv beelden op een scherm van een laptop? Omgekeerd lukt goed. Maar ik krijg maar niet de tv beelden op mijn pc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Een manier kan zijn: een USB-dongle met DVB-T ontvanger.
Ze bestaan met of zonder Digitenne abonnement.
Als je DVD wilt kijken doe je die in de DVD drive, verder kun je op het internet natuurlijk sites als Uitzending gemist kijken.
Om een willekeurig video signaal te kunnen bekijken hangt het van de aansluitmogelijkheden van je computer af wat mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een laptop scherm zal nooit input kunnen krijgen van een extern scherm of iets. de VGA poort is alleen bedoeld als uitgang...
Andersom gaat wel, dit omdat een laptop vaak gebruikt wordt met beamers. een beamer sluit je aan op je VGA poort 9of elke andere vorm van scherm)

Als je televisie wilt kijken op je laptop zul je inderdaad een TV ontvanger via USB moeten gaan gebruiken, of de diverse sites gaan bezoeken die uitzendingen online hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja daarvoor zul je en tv kaart moeten hebben op een laptop zal dat een dongle worden.
12 jaar geleden
Volgens de volgende website zou hetgeen U wenst op een softwarematige wijze moeten ,lukken ( tegen betaling van Euro 5,95)

Voor alle zekerheid ,zou ik vragen stellen ( INFO) en aangeven,wat de specificaties zijn van zowel Uw Tv als Uw laptop,zodat U later niet voor een mogelijk onverwacht probleem komt te staan. Gezien het feit,dat een laptop een vga-ingang bezit ( wat al eerder is genoemd) lijkt mij vooral daarover een vraag stellen bij het bedrijf geen overbodige.

http://www.tvopjelaptop.nl/

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel als je op de USB aansluiting van je laptop/pc bijvoorbeeld een pinnacle Dazzle(of gelijk apparaat bijvoorbeeld tv kaart met externe geluid en videoingang) aansluit.Dit is een apparaat waarmee je van een videorecorder naar een laptop/pc kunt overspelen c.q opnemen naar je laptop/pc.Als je dit apparaat via een kabel van Scart naar 3 x tuilip aansluit op de audio en videouitgang van de tv kan je het kanaal waar je naar kijkt opnemen en bekijken op je laptop/pc.Zeker weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Arie1956, Volgens jou is het dus mogelijk om tv beelden te bekijken op mijn scherm van mijn laptop. Het is natuurlijk niet de bedoeling om gewoon tv te kijken op mijn laptop. Daarvoor hebben een TV trouwens :-). Graag indien mogelijk wat meer uitleg over de procedure daar ik vanaf 3 maal tuilip niet meer mee ben. Alvast bedankt!