waarom heeft een 40" led tv meer hz dan een 37"

een 37"heeft 200 hz en een 40" 400 hz van samsung wat is u verklaring.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een moderne tv heeft een soms hogere beeldfrequentie om snelle bewegingen vloeiender te kunnen tonen.
Ook kan de tv daardoor geschikt zijn voor 3D video.
De beeldafmeting heeft er weinig mee te maken, omgekeerd komt ook voor.
Bij oudere LCD-tv kan ook 100 of zelfs 50 Hz voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+Precies, en laat je niet gek maken door getallen als 400hz meestal voegt het weinig toe ten opzichte van 200hz of zelfs 100hz. 50hz>100hz zie je zo daarna is het allemaal een beetje discutabel. En het kan wel dat samsung het niet op 37inch maar wel groter heeft omdat ze bij grotere modellen meer ruimte en ook meer marge hebben om meer functies toe te voegen. Maar theoretisch is het net zo goed mogelijk een 26" scherm met 400hz te maken.