Ik wil graag de films van mijn laptop op mijn de tv kijken. Kan dit met mijn laptop en tv?

Ik heb een laptop compaq Presario CQ60 van 2 jaar oud, en een televisie Salora ''met zo'n dikke achterkant'' van 4 en een half jaar oud.

Is het mogenlijk dat ik tussen deze 2 een kabeltje trek, en dan de films kan bekijken.

Ik heb het idee dat dit zowiezo op een nieuwe plasma kan.
Ik heb al gekeken naar ingangen in mijn tv maar volgens mij is er weinig hoop?

Als iemand voor deze combinatie nog een idee heeft?

Graag...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb het voor elkaar gekregen met een Acer laptop uit 2002 en een televisie uit 1995, dus dat moet zeker lukken.

Ik heb het met van die kleine kabeltjes gedaan met zo'n tulp-stekker. Die steek je aan de achterkant van de laptop. Aan de voorkant van de tv zit bij ons een klepje, en daarachter zitten dan ingangen voor dat soort stekkers.

Daarna moet je nog een beetje gaan spelen met de beeldscherminstellingen op je laptop, iets met Tweede scherm ofzo (moet ik thuis even nakijken).

Of je kijkt even op onderstaande links, daar staat het ook wel uitgelegd.

http://www.weethet.nl/dutch/video_connect_pc2tv.php

http://www.avblog.nl/aansluiten-laptop-pc-tv/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je een DVI/VGA of hdmi uitgang op je laptop en een ingang op je tv hebt kan je gewoon een kabeltje gebruiken, anders wordt het lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een dikke achterkant wordt waarschijnlijk een CRT bedoeld die hebben over het algemeen geen DVI/HDMI/VGA.
Kennis van mij heeft laatst zon kabeltje bij de action gekocht. Dus ik zou het daar eens gaan vragen als ik jou was. Mocht het dan mislukken ben je waarschijnlijk niet veelgeld kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een mediaplayer en je tv lukt het zeker. Zet al je fims op de harde schijf van je mediaplayer en sluit die aan op je tv en je versterker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en als je een DVD-speler koopt en alle films op DVD aanschaft lukt het ook zeker. Alleen is dat net zoals jouw antwoord geen antwoord op de vraag natuurlijk.
Volgens mij zit op die laptop geen S-video uitgang dus houdt het op. Want met die dikke achterkant bedoel je waarschijnlijk een CRT en die hebben geen VGA/HDMI/DVI ingang.

Plaatje s-video connectie.

Je zou wel een vga naar scart omvormer kunnen kopen maar die zijn duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antenne aansluiting (niet meteen bruikbaar!)

Deze ronde stekker, aan de achterkant van de TV, biedt de mogelijkheid de antenne (losse of kabel) aan te sluiten, waardoor je de verschillende kanalen kunt zien.
Het probleem met deze aansluiting is dat je hierop niet de video kaart van jouw PC kunt aansluitn, althans niet zonder hulpmiddelen. Men heeft namelijk een zogenaamde RF-modulator om het video signaal om te zetten in antenne signaal. Hierdoor verschijnt het video signaal op de TV als een televisie station.
RF modulator neemt audio en video en zet deze om in RF (antenne) signaal
De signalen (video en audio) van de PC worden bij een RF-modulator vaak met een tulp stekker verbonden.

Op onderstaande website staat PRECIES uitgelegd hoe je dit voor elkaar kan krijgen:

http://www.weethet.nl/dutch/video_connect_pc2tv.php