een 5.1 DVD home cinema set, nu wil ik een blu-ray speler kopen. Kan deze Blu-ray mijn DVD speler vervangen? geluid moet wel over die 5.1 set gaan.

Wil een Blu-Ray speler graag om mijn 5.1 DVD (Sony) versterker aansluiten ipv een DVD speler...
Beeld gaat direct naar mijn TV, maar kan het geluid van die Blu-Ray speler dan ook over mijn "oude" verstereker gaan of moet ik gelijk een nieuwe home cinema set kopen?!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Voordat je wat gaat kopen moet je even goed achterop je apparatuur/in de handleiding/internet kijken om te zien welke aansluitingen je hebt op je home cinema set en nog belangrijker op de aan te schaffen blu-ray speler. Niet elke hc5.1 set heeft een HDMI ingang en niet elke blu-ray speler heeft een optische/coaxiale uitgang. Als je 5.1 set geen HDMI ingang heeft maar wel coax/optisch zorg er dan voor dat je een blu-ray speler koopt met die uitgangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, mijn homecinemaset 5.1 heeft geen HDMI in/uitgang.
Wilde dan die Blu-Ray speler direct op TV met HDMI en voor het geluid een kabel halen die vanaf m'n nieuwe Blu-ray speler zo achter in m'n 5.1 set kan.
Dit kan dus...klinkt goed en ga eens kijken welke Blu-Ray speler ik dan moet kiezen Thanks man!!!

Andere antwoorden (1)

Kan gewoon, je sluit je blue ray aan via de hdmi, heeft je versterker die niet dan pak je de coax aansluiting is tevens digitaal-geluid dus geschikt voor 5.1 dts of dolby-digital.
Wel de blue ray via de hdmi dan op je tv aansluiten ivm full hd