Kan het kwaad voor je beeldscherm om je t.v./radio (Digitenne) meerdere malen per dag aan/uit te zetten? Of kan ik hem dan beter standby laten staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je het heel snel achter elkaar doet (binnen, zeg, 10-20 seconden) zal het mogelijk niet heel gezond zijn voor je apparatuur omdat het dan nog aan het opwarmen of juist afkoelen is (bij resp. aan- en uitzetten uiteraard)... Maar als jij gewoon je apparatuur uitschakelt met de daarvoor bedoelde knop(pen) als je hem een tijdje niet meer wilt gebruiken kan dat geen kwaad. Integendeel: ook apparatuur kan af en toe best een beetje rust gebruiken. Daarbij scheelt het natuurlijk stroom (soms zelfs best veel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar moet het apparaat tegen kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het heel snel achter elkaar doet gaat het stuk, maar als je even wacht (de precisie tijd staat wel ergend in de instructie ofzo) ik gok zo'n 1 a 2 minuten maakt het niet echt meer uit en na een uur had hij beter uit gekund