Worden er nog wel CRT tv's gemaakt?

Of zijn die dingen binnenkort echt antiek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Nee ze worden niet meer gemaakt, wie zou ze nog moeten kopen?

Ze geven wel veel mooier beeld dan lcd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooier beeld, dat is in ieder geval al EEN reden waarom ze nog gemaakt zouden kunnen worden? Net zoals er audiofielen zijn die zweren bij LP's? Ik vraag me ook af welke type TV goedkoper is te produceren, want als de CRT's goedkoper zijn, dan zou dat ook een reden zijn om ze nog te produceren. Voor Asia of Oost-blok b.v.
Pas in 2005/2006 heeft de lcd markt de crt markt overwonnen in geld uitgedrukt nog niet eens in aantallen. Bedenk dat Nederland een relatief rijk land is en dat er in landen als India/China en werelddeel als Afrika ook tv's worden verkocht. Mensen zullen daar niet altijd geld genoeg hebben om een HD LCD te kopen.

Toegevoegd na 12 uur:
Hmmz dacht dus dat ze nog wel ergens te vinden waren maar kan op dit moment niks meer vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en wat is het antwoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n ouwe volumineuze bak was echt niet goedkoper dan de platjes van nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, klopt. Maar dat kan ook kunstmatig zijn natuurlijk.
Maar ik denk idd dat LCD's tegenwoordig veel goedkoper te produceren zijn... dus waarschijnlijk zal zelfs in arme landen alleen nog maar LCD's gemaakt worden.
Ja hoor,
de mijne is nog niet zo oud maar toen die stuk was heb ik hem gewoon laten maken, geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, dus pas waren ze nog te koop, en je kan ze nog steeds laten repareren, begrijp ik. Maar dat is niet echt antwoord op de vraag.. ;-)