Is een LED tv beter dan lcd of plasma tv?

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/led-tv-20090425/

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Ze zijn dunner qua design, het beeld schijnt wat helderder te zijn.

Maar het blijven leds, dus als de fosforlaag van die witte leds afslijt, dan worden ze blauwer, het kan dus gebeuren dat het beeld na een aantal jaar blauw wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Die LED's met een fosforlaag geven na 30.000 uur nog 70% licht af, dus dat valt nog wel mee.
(dat is 20 jaar bij 4 uur per dag kijken)
Er zijn er nu al die die grens pas bij 50.000 uur bereiken.
http://apps1.eere.energy.gov/buildings/publications/pdfs/ssl/lifetime_white_leds_aug16_r1.pdf
LED zal wel iets beter zijn afgaande van de internetreviews. En als je een LED naast een LCD zet dan zie je het verschil bij goed kijken (eigen ervaring). De LCD is dan wat 'grijzer' als de LED

Maar je bent een hele goeie als je in een blindtest de verchillen tussen een dure en goedkope LCD/LED kunt aantonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
qua levensduur zou een led lcd langer mee moeten gaan. Maar welke tv is een echte led, op dit moment heeft philips 1 type welke volledig led backlight heeft. De samsungen zijn nog niet volledig led backlight. Persoonlijk vind ik led nog te veel na-ijlen zelfde effect wat ook een lcd heeft alleen de zwart waarden van led zijn veel beter dan van een lcd. Contrast waarde van de philips led is 2000000:1 en van de samsung 80000:1. Doe mij maar een plasma.