Als je geen ontvangst hebt op je tv scherm, dan zie je witte en zwarte puntjes. Zijn er dan evenveel zwarte als witte puntjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal maar beginnen met tellen
corzijlstra
13 jaar geleden
één twee drie vier hoedje van plezier

Het beste antwoord

De puntjes komen voor uit de ruis. Die ruis is een totale willekeur, dus ja evenveel witte als zwarte puntjes. Het is vanuit de kansberekening gezien mogelijk dat in 1 beelden eventjes een ongelijke verhouding witte/zwarte is, maar gemiddeld genomen: 50/50
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, maar had je er eigenlijk nog even bij moeten zetten, dat we letterlijk de ruis uit de ruimte zien....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh, niet alleen uit de ruimte, denk ik. Ook vanuit onze directe omgeving om ons heen vinden elektrische ontladingen plaats die ruis geven (dit is niet mijn eigen kennis).
Om het zeker te weten zou je een tv op een tijdreis moeten meenemen naar de prehistorie. Pffff, dat zal nog wel lang duren eer dat we daar een antwoord op zullen hebben. Wel een reactie die fascinatie oproept.. bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ur welcome, maar ik moet ook bedanken, zo leren we zo mooi van elkander hier op GV he... ;-) Ik was dus ook door enthousiasme nog even gaan spitten op het net.... Gevonden; "Ook de televisieruis is niet simpelweg kosmische straling. Televisieruis is een willekeurig signaal, dat door de elektronica van de televisie toch in beeld wordt omgezet.
Dat willekeurige signaal komt voort uit kosmische straling, uit verre blikseminslagen, uit de signalen van alle schakelaars die aan en uit worden gezet, uit de vonken van verbrandingsmotoren, en uit alle andere breedbandige stoorbronnen die je maar kunt bedenken". http://www.goeievraag.nl/vraag/ruis-ziet-ogen-sluit-zelfde.16382 Kon het niet laten sorry haha.... ;-)) vind het ook fascinerend. Maar ik moet zeggen, er was eigenlijk weinig over te vinden, over die ruis....Enniehoe tijdens het surfen stuitte ik weer op een vaag NASA verhaaltje, ken je die? Misschien wel grappig en interessant voor jou om te lezen http://wetenschap.infonu.nl/natuurverschijnselen/35380-deep-space-wat-verbergt-de-nasa.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het gelezen, Inkie. Ook de info op de GV link had ik al ter kennis aangenomen.
Zou nu die documentaire wel willen zien... maar kan geen linkje vinden..!? Foto lijkt op een blurry UFO waar een haai langs zwemt of waar iemand een hapje uit heeft geknipt... :) Het kan natuurlijk alles zijn... anomalieën interesseren me geweldig! Elektronische ruis ook, ik wil altijd nog eens een schakelingetje maken (ergens een schema voor) die helemaal elektrisch en elektromagnetisch afgeschermd is, om scalaire golven te meten. Dat zou me ook inzicht kunnen geven wat betreft het ontstaan van ruis. Want het zijn niet alleen halfgeleiders die ruis oppikken. Weerstanden doen dat ook, zo zijn metaalfilm weerstanden een stuk stiller dan koolweerstanden. Zo valt er inderdaad nog een boel te leren, en GV is daarbij behoorlijk stimulerend!

Andere antwoorden (1)

gewoon tellen succes