Als je Interactieve TV heb, moet je dan ook analoog TV kunnen hebben?

Mijn digitaal decoder kastje deed het niet meer. Daarmee kon ik naast het analoog signaal (normale kabeltelevisie) ook via het kastje digitaal signaal krijgen met meer zenders. Daarop heb ik een nieuw digitaal kastje laten aansluiten met interactieve televisie, met harde schijf voor opnemen, en met mogelijkheid om gemiste programma's alsnog te bekijken, enz. De monteur van Ziggo is aan het boren geweest aan de muur en heeft er wat aangebracht waar de kabel mijn woning binnenkomt. Echter, ik kan sindsdien niet meer het analoge signaal ontvangen, ook nodig om met mijn normale DVD-recorders en videorecorder programma's op te nemen. Is het normaal, dat, als men ITV (interactieve TV) heeft, het analoge signaal niet meer kan ontvangen? Het kan ook zijn, dat de monteur een fout heeft gemaakt bij de installatie.

Toegevoegd na 6 dagen:
Later bleek, dat met een simpele handeling ik weer analoge ontvangst had. De monteur van Ziggo had wat vergeten.

13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is je nieuwe kastje alleen via HDMI of Scart aangesloten op je televisie. Als het goed is, zit er naast een "antenne in" ook een "antenne uit" op dat kastje. Je moet dan nog even een coax-kabel aansluiten tussen "antenne uit" van je decoder en de antenne-ingang van je TV.

Toegevoegd na 5 minuten:
Waarschijnlijk heb je een Cisco, en dan moet je dus een coax-kabel aansluiten op "RF Bypass", nummer 1:
bamibal
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Fijn, zo'n min zonder motivatie....

Andere antwoorden (2)

Als je kabel televisie hebt van UPC, ziggo ed. dan moet je altijd kabel TV hebben, eenvoudig gezegd digitale diensten zijn EXTRA bovenop het "standaard" signaal wat dus nodig is om digitale diensten te kunnen gebruiken.

Je zegt de ziggo monteur boorde, etc. maar als je geen analoge TV hebt is vreemd gezien je digitale dienst wel werkt. Als je het rechtstreeks aansluit op de WCD, heb je dan wel analoog?

PS; Ik vermoed een splitter of id die niet goed is aangesloten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat jou kabel alleen in de decorder zit en geen kabel in je tv...

Toegevoegd na 54 seconden:
m.a.w. ook nog 1 koppelen tussen de decorder en je tv