Is 50 hertz voor een full HD tv genoeg om op te gamen met een PS3 of zal ik echt meer hertz moeten hebben?

Ik ben namelijk van plan om een tv te kopen 32 inch alleen weet ik niet of de hoeveelheid hertz heel veel uitmaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

60hz is de maximale game resolutie voor de ps 3...dus ga daarvoor;)

Toegevoegd na 13 minuten:
nog een kleine aanvulling,er zit ook een verschil in aantal hz bij plasma en lcd/led,techniek is veel anders

anyway Kijk je veel sport dan is een hoog aantal Hz ideaal. Wil je gaan gamen op je TV dan is een hoog Hertz-getal helemaal niet wenselijk. Er treedt namelijk een vertraging in de beeldvorming op en dat is zeker niet de bedoeling want games verlopen snel.
Trouwens uit diverse onderzoeken is gebleken dat bij meer dan 100 hz het verschil met blote oog niet meer waarneembaar is.
Net als bij Full HD en het scherm kleiner is dan 107 cm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De verversing van je scherm (50Hz) zal niet de oorzaak zijn waarom je wint of verliest. Een hogere verversin is vooral voor je ogen fijn (Rustiger).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
50 kan natuurlijk wel, maar om echt levendiger beelden te krijgen is 100, 200 beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TV's hebben doorgaans 60Hz. De nieuwste TV's maken reclame met 100Hz. Ik heb het vergeleken, en je merkt wel degelijk verschil bij het normaal TV kijken. Al ben ik wel de enige in ons gezin. Het valt vooral op bij de aftiteling van een film. Dit verloopt vele malen soepeler dan bij 60Hz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ps3 zet het beeld automatisch om naar 60 Hz, dus de 100 Hz en 200 Hz zijn in dit geval nutteloos.(omdat het puur om de ps3 gaat)