philips tv knop aan uit werkt soms niet. wat kan ik eraan doen

moet knop meerdere keren in drukken om tv aan te zetten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (5)

Reinigen, bij voorkeur met een vluchtige stof
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je zeker dat je de TV niet weer uit drukt voor dat de tV kans heeft om aan te gaan? Lukt mij nogal eens (gebrek aan geduld)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af welke knop het nu is, op de televisie zelf of op de afstandsbediening? Ik gok op het laatste.

Het kan zijn dat je dan de batterijen moet vervangen, of dat de afstandsbediening niet helemaal meer lekker is. In mijn ervaring moet je dan een andere afstandsbediening aanschaffen. En als je dan toch bezig bent kan je dan net zo goed een universele afstandsbediening aanschaffen.
Wil je de afstandsbediening willen schoonmaken van binnen, dan moet je hem openmaken en met een wattenstaafje en een beetje pure alcohol de contacten schoonmaken. Maar in mijn ervaring is dit maar tijdelijk.

En als het de knop op de televisie zelf is, dan zou ik die maar niet meer gebruiken en de knop op de afstandsbediening gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je de hoofdschakelaar op het toestel bedoeld.Bij de philips televisies raken de veertjes die in die schakelaar zitten verlamd.Waardoor je meerdere keren moet drukken om deze te laten overspringen.Het enige wat je daar aan kan doen is door deze te (laten) vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is het type van de televisie? (2Xcijfers)(2 of 3 Letters)( meerdere cijfers) Bijv. 21PFL5405
S/N Serienummer als je die ook hebt. Kijk achter op het apparaat of als de gebruiksaanwijzing aanwezig is. Hiermee kan ik vaststellen wat voor type schakelaar en systeem er in zit. Dan kan er een advies volgen. De vraag geeft geen aanduiding welke kant de oorzaak gezocht moet worden.
Er zijn verschillende systemen en schakel-methoden