Wat te doen als de GSM en TV een mysterieus eigen leven gaan leiden?

Al enkele weken gebeuren er rare dingen op steeds dezelfde tijd. Tussen 20 en 21:30 uur gaat mijn GSM een aantal keer over. En steeds wanneer ik opneem krijg ik zo'n irritant toontje te horen dat je krijgt als een nummer niet bestaat. Dit varieerd van 3 tot 6 keer op de vrijdag avond. Het lijkt alsof de telefoon 2, of 3 keer over gaat en er is opgehangen voordat je de telefoon op neemt...

En of dat de vrijdag avond nog niet mysterieus genoeg is springt de TV om klokslag 22 uur op National Geographic Channel. Zelfs gisteren avond terwijl ik naar een DVD zat te kijken had ik om klokslag 22 uur ineens NGC voor me. En vorige week vrijdag was ik bezig om op GV vragen te beantwoorden. En die week daarvoor ging zelfs de TV vanzelf aan op NGC toen het 22 uur was...

Nu sta ik niet verbaasd te kijken van rare gebeurtenissen. Het heeft bij mijn vorige DVD speler 5 maanden gedeurd voordat ik door had dat die vanzelf op AV sprong als ik de 4 van de afstandbediening van de TV indrukte...

In de 3 voorbeelden heb ik per definitie de afstandbediening niet vast gehad. En mijn Nokia N96 ligt altijd binnen handbereik...

Is er iemand die een antwoord heeft op dit mysterieus eigen leven dat mijn TV en GSM leiden op de vrijdag avond?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Enige tijd geleden ging onze kerstverlichting uit en daarna weer aan, dat herhaalde zich nog drie avonden, ongeveer op de zelfde tijd.
Kort na de laatste keer dat het gebeurde, ging de telefoon en hoorde ik dat er iemand overleden was.
Het was ruim vier dagen geleden, de middag dat hier sávonds voor het eerst het licht uit ging.
Ik ben het dus met Deva eens dat dit goed mogelijk is.
Het zijn vaak pogingen om contact te maken.
Onze kerstverlichting is daarna nooit meer zomaar uit gegaan, en oh ja, ik heb later wel een boodschap doorgekregen, daarna was er een vredige rust.
Bedankt Deva voor je betoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet inmiddels van wie de doobschap afkomstig is eddijst...

Andere antwoorden (8)

Call The Ghostbusters
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het eens in de groep gooien bij Derek Ogilvie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerste vraag van mijn onderzoek naar dergelijke verschijnselen:

Heb je een zoon van een jaar of 15? Of hebben de buren een zoon van die leeftijd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee en nee... Ik vind kinderen leuk tot 1 1/2 jaar en dan niet meer... En voor zover ik weet wonen er boven mij en naast mij alleen maar vrijgezell(ige)e dames, waarvan de jongste rond de 25 zal zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij je telefoon kun je zonodig je provider vragen wie jou heeft proberen te bellen. Is het echt vaste prik dagelijks? Ga dan eens ergens anders heen, en kijk of je daar ook wordt gebeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KPN heeft gisteren middag per e-mail laten weten dat ik geen enkele vrijdag na 18 uur gebeld ben. Ik heb wel zelf gebeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan wordt het tijd voor een Diepgaand Wetenschappelijk Onderzoek. Heb je meerdere mobieltjes in huis? Verwissel dan de SIM-kaarten (mits alles SIMlockvrij is). Kijk welk mobieltje er dan overgaat. Is het hetzelfde mobieltje (waar nu dus een andere SIM inzit)? Dan ligt het aan je toestel, dat op een of andere storing reageert. Is het het andere mobieltje? Dan ligt het aan je SIM, en dus aan het netwerk van KPN, dat op één of andere manier jouw SIM / jouw nummer oproept. Zonodig kun je ditzelfde doen door van iemand een oud toestel te lenen. Wat omschakelen van je TV betreft: hoe laat gaat in jouw buurt de nachtstroom in? Maakt niet uit of je zelf nachtstroom hebt, die puls kan toch doorkomen. Heb jij, of heeft een van je buren, een apparaat dat automatisch in- of uitschakelt op dat tijdstip? Dat kan ook een stoorsignaal veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik eigenlijk probeerde te zeggen met mijn reactie is dat mijn GSM mijn GSM gebeld heeft. Dus mijn zakelijke telefoon beld mijn zakelijke telefoon... Ik weet dat hier vroeger een trucje voor was met die draaischijven. Maar die tijd ben ik allang ontgroeid om mezelf op die manier bezig te houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ja. Ik heb nachtstroom. Maar dat gaat al om 21 uur in. En de TV schakelt alleen op de vrijdag naar NGC om 22 uur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Broekzaktelefoontje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je zo'n programmeerbare TV of videorecorder, en heb je die ooit zo geprogrammeerd dat die op een bepaalde vrijdag NGC moest opnemen? Dan kan het zijn dat je per ongeluk "elke vrijdag" hebt geprogrammeerd in plaats van "deze vrijdag".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn GSM zit of in mijn bodywarmer als ik aan het werk ben, of ligt op tafel... En nee... Heb nog een ouderwetse onprogrameerbare beeldbuis TV. En naar ik weet kan deze DVD speler niets opnemen...
dat is de ROEP...
als je er gehoor aan wil geven, wees dan compleet stil op dat soort momenten...men roept jou op...maar tot nu toe versta je het niet...
als je geen gehoor aan dit soort oproepen wenst te geven, ga dan door met hoe je het tot nu toe doet... ook dat wordt begrepen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier had ik het met mijn zusje ook al over gehad. Die heeft dit ook gehad... Maar as deze roep van 'gene zijde' niet goed is dan krijgen ze hier echt geen kans met Aradia in de buurt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hou je niet bezig met de boodschappers, maar met de boodschap...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aradia is geen boodschapper...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit heeft niets met Aradia te maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom begin je dan over boodschappers?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat zou de boodschap kunnen zijn volgens jou? Behalve die fles Coca Cola en zak chips?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar is Starbless ? stem je af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe riepen die boodschappers mensen op vóór de tijd dat er National Geographic en gsm's bestonden? Dat vraag ik me nou altijd af als mensen storingen in elektrische apparatuur beschouwen als één of andere boodschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Deva: Ik ben in alle gevallen in de huis geweest... @SuzyQ: Daarom stel ik de vraag ook, want mijn zusje is er heilig van overtuigd dat de boodschap van mijn opa en oma komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless
jij begon hier over al die vreemde gebeurtenissen... dat zijn de boodschappers...
hou kun je ooit een boodschap begrijpen als je niet stil bent en luistert?... zolang jij al je aandacht schenkt aan het individu Starbless zul je niet stil genoeg kunnen zijn... dat bedoel ik met afstemmen...
ik hoef niet te weten wat de boodschap is voor jou... ik ontvang en begrijp mijn eigen boodschappen... zoals nu... ik 'moet' jou helpen... dat probeer ik door dit te schrijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SuzyQ
mensen worden door de eeuwen heen al opgeroepen om te luisteren... er zijn schijnbaar onverklaarbare gebeurtenissen die de aandacht vragen... een voorwerp dat omvalt terwijl er niemand in de buurt is... de schreeuw van een dier... een moment van stilte...
alleen is de moderne mens voor die tekenen vaak ongevoelig geworden dus moeten en grovere en herkenbaardere middelen gebruikt worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless
oefen je in stil zijn... laat je niet afleiden door wat je dénkt te weten...
de waarlijke boodschappen zullen zelden persoonlijk zijn (zoals een 'bericht' van opa en oma)... oefen je in stil zijn... dan opent zich het echte WETEN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...ik schrijf je dit in Liefde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deva, wat heb jij vanochtend gerookt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rota...
ik gebruik nooit iets van roken of zo... dit kwam allemaal puur van zelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless, wie is Aradia?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aradia is de grondlegster van de aloude religie waar onder andere Wicca vanuit ontstaan zijn...

Er was eens een jonge vrouw Aradia genaamd, ze woonde in het stadje Volterra in Italië. Ze was geboren op13 augustus 1313. Op 10-12 jarige leeftijd trok ze met haar ouders naar het Nemimeer. Dit is een gebied niet ver van Rome. Daar wijdde haar tante haar in in de geheimen van de Oude Religie, de leer van Diana; koningin van de Maan, de magie en van de Elfen, maar ook van de armen en verdrukten in die tijd. De roem van Aradia's wijsheid en schoonheid reikte over héél het land en de mensen vereerden haar. Ze noemden haar "La Bella Pellegrina" dat zoiets betekent als 'de mooie pelgrim'.
Aradia vormde covens in midden-Italië gedurende de 14e eeuw. Ze onderwees er de Oude Religie, magie, maar bovenal spiritualiteit.
Ze gaf de arme, door de hogere klasse verdrukte boeren hoop en steunde ze in hun ellendige bestaan. Het was in die dagen dat de kerk zijn macht liet gelden en de lagere klasse onderdrukte en uitzoog. De tijd waarin de inquisitie ontstond (rond 1350).
Aradia schonk het volk haar erfdeel: de kennis en het geloof in de God en de Godin! Ze leerde hen de harmonie en de kracht van de natuur. Samen met haar voltrokken zij de heilige rituelen der seizoenen en observeerden de maan en leerden dat er tijdens de volle maan grote planetaire krachten aanwezig waren. Zij moest haar leer echter in het geheim verspreiden omwille van het gevaar van de inquisitie.
Zo werd Aradia de grondlegster van de oudste religie waar ook de wicca en vele andere religies van afgeleid zijn. Stregheria, de Italiaanse hekserij is de leer van de oude Etrusken. Aradia werd later verheven tot de mythologie als de dochter van de Godin Diana en de god Lucifer, en werd verkozen tot de Koningin der heksen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst: Aradia is mijn Gids... @Deva: Dit is maar één van de vele verhalen over Aradia. En bovendien een heel slechte vertaling... O ja... Paus Innocentius IV gaf in 1252 al toestemming in een bul om alle ingineuze martlwerktuigen in te zetten teggen ALLE vermeende ketters. Om maar even aan te geven hoe slecht je vertaling is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Deva: En om even antwoord te geven op je andere vraag. Ik weet inmiddels wat de boodschap is en van wie die af komt!
Voor de rare gebeurtenissen met je telefoon heb ik geen verklaring.

Je TV zou "vanzelf" kunnen aangaan of veranderen van zender door de afstandsbediening van iemand anders. Zijn er misschien jongeren in jouw straat die een flauwe grap willen uithalen en met een afstandsbediening van buitenaf jouw televisie op een andere zender kunnen zetten? Ik heb wel eens gehoord dat dit in bungalowparken een "leuke" hobby was van jongens die zich verveelden. Het "handige" daar was dat alle televisies dezelfde afstandsbediening hadden. Het zal wel een kick geven om de verbaasde reactie van mensen te zien als de televisie vanzelf van kanaal verandert. Misschien is dit een oorzaak, hoewel wat vergezocht.

Succes met deze problemen!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij gingen zo vroeger ook de hele buurt af ; geweldige pret mee gehad.
Mijn TV heeft een timer. Misschien is de timer van je televisie per ongeluk ingeschakeld? En dat met de GSM kan ik me ook zo voorstellen, aangezien ik ook vaak rare dingen ervaar met dat ding xD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn TV heeft geen timer. Een timer is er bovendien om de TV uit te schakelen naar de stand-by en niet naar een ander kanaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, mijne kan dat wel. Ligt aan het merk denk ik. Mijn televisie is van het merk "Daewoo". Raar merk, rare functies :) Als je televisie geen timer heeft weet ik het ook niet meer. Misschien is het een buurjongetje zoals hierboven werd gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die moet dan eerst gemaakt worden. Dat buurjongetje tenminste... En heb nog gewoon zo'n ouderwetse beeldbuis TV van Grundig...
Alien 85880 AAA planetoide 764443/@&§èéé" tried to call you .See reporting system failure C43.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik nog in Amsterdam woonde bleek dat ik met mijn afstandsbediening het kanaal van de tv bij de buren veranderde als ik zappte en zij bij mij. Ik woonde toen op een bovenhuis. Het was heel irritant, maar inmiddels al lang geleden dus ik weet niet of dat bij de huidige tv's nog kan gebeuren.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje het idee dat ik ook heb gehad met mijn vorige DVD recorder. Iedere keer als RTL4 voorbij kwam ging de DVD aan op het AV kanaal...