mijn lcd hd tv heeft een streep pixels die pas na een kwartier werkt (wanneer opgewarmt), zal zich dit uitbreiden?

Toegevoegd na 2 uur:
Garantie is helaas al verlopen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

KAN uitbreiden, hoeft niet.
Wel kan het zijn dat de streep niet meer verdwijnt na verloop van tijd.
In de techniek noemen we dit termische-fout.
Waarschijnlijk een contactje aan de rand van het scherm die niet helemaal vast zit of waar vuil/vet tussen zit. Hij maakt net geen goed contact maar door opwarming (en uitzetting) van materiaal gaat hij dus na enige tijd wel contact maken.
Wat je helaas ziet is dat bijv. oxidatie ervoor zorgt dat na verloop van tijd ook dit contact steeds moeizamer wordt.
ronaldP
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe oud is je T.V.? Zit er nog garantie op? Ga dan terug naar de leverancier. Ook al heb je geen officiele garantie, dan nog moet er coulance op zitten. Waarschijnlijk zal het zich niet verder uitbreiden, het geen infectie in levend materiaal.