Hoe krijg ik mijn ouders zover een nieuwe tv te kopen?

Wij hebben een mega tv. Zo'n dikke beeldbuis. Mijn ouders kijken nooit tv, daarom willen ze er geen geld aan besteden. Maar ik heb een xbox 360 en de resolutie is gewoon gruwelijk. Heeft iemand een idee?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik klink misschien nu als een bijdehand rijkelui kind, maar dat ben ik niet. Ik ben heel dankbaar voor alles wat mijn ouders doen, echt, maar ik word gewoon ziek van de tv.

Toegevoegd na 7 uur:
Niet vervelend bedoeld ofzo, maar ik heb tot nu toe weinig antwoorden op mijn vraag, dat was wel de bedoeling eigenlijk, en niet alleen kritiek, daarvoor ga ik wel naar mijn ouders of mijn leraar ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Misschien kan je ze eens meenemen naar die grote winkel, (ik ben toch niet gek) en laat ze daar eens kijken hoe mooi het beeld is van zo'n tv. Laat ze ook even de bril opzetten van een 3d tv. (moet dan wel eentje zijn die werkt, ik heb al 2 x eentje gehad die niets deed bij mm, maar ook 1 x dat ik naar mijn hoofd greep omdat ik dacht dat er iets tegen aan zou vliegen. LEUK!)
Doe dat eens, en stel ze voor dat jij een krantenwijk gaat nemen (of zoiets) en of jullie dan met jullie allen de tv kunnen betalen. Jij betaald het grootste deel. En desnoods zeg je dat je het helemaal gaat afbetalen, dat zij het voorschieten. Dan heb je een leuke tv als je uit huis zou gaan. Ik weet niet hoe oud je bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Je moet blij zijn dat je tv het doet.Dat het beeld iets minder is is toch geen probleem.Er zijn ook kinderen die hebben geen xbox.Dus gewoon wachten tot hij het begeeft en dan zal er wel een nieuwe komen.
Of je gaat werken en koopt er zelf 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ouders tevreden zijn vrees ik dat je je daarbij neer moet leggen. Of gaan sparen voor een nieuwe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ouders hoeven helemaal geen andere tv voor jou te kopen. Ze geven je onderdak, eten een bed en kleding. Je kunt naar school.

Toegevoegd na 3 minuten:
Toch nog steeds jammer dan voor je

Toegevoegd na 17 uur:
Ja dat komt omdat je ouders helemaal niet overgehaald moeten worden. Zij bepalen en niet jij. Het is hun geld en dat jij je xbox niet goed vind uitkomen op die tv ja jammer dan. Koop zelf een betere tv voor op je kamer
13 jaar geleden
Je kunt niemand iets dingen om te doen of te kopen wat diegene niet wilt. Als je dus werkelijk een goede televisie wilt hebben, dan zou je die zelf moeten kopen voor op je eigen kamertje. En anders zou je moeten wachten dat je op je eigen kan wonen en dan kan je alles kopen en aanschaffen wat je wilt. Mits je natuurlijk het geld ervoor hebt.

Maar… Je kunt natuurlijk ook je ouders lekker maken om met je xbox 360 te gaan spelen. Als er hele leuke spellen op zijn die zij ook leuk vinden om te doen, misschien worden ze dan wel zo enthousiast dat ze daarvoor een nieuwe televisie gaan kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem eventjes een bladje papier en maak even een rekensommetje hoeveel zo'n Tv verbruikt in vergelijking met een ultra modern toestel.

Zeg er ook bij dat bij dergelijke oude toestellen er nog altijd een zeker inploderingsgevaar aanwezig is.
http://www.fransvaneeckhout.be/bijleren/beeld_imploderen.htm

Volgend jaar zijn in rustoorden oude tv toestellen verboden.

http://www.plusonline.nl/mensenenmeningen/nieuws/nieuws/1117/flatscreens-verboden

Chapeau voor je ouders dat ze heel weinig tv kijken!
Dat wil zeggen dat er voor hen nog heel veel leven is na
tv!
Voor velen is tv hun leven.Ik walg ook van de beeldcultuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees blij dat je tv kunt kijken, daar is dat ding voor bedoeld. Natuurlijk is zo'n xbox wel leuk, maar als jij een betere tv wilt dan zul je er zelf voor moeten gaan werken. Je kunt niet van je ouders vragen om een nieuwe tv. Zeker niet als zij er eigenlijk niet naar kijken.

Toegevoegd na 15 uur:
Je schrijft dat je weinig antwoorden hebt maar dat klopt niet. Er zijn genoeg reacties, alleen krijg je niet te horen wat je had willen horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel dit zeker niet aanvallend. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je er zelf 1 koopt is die mooi van je zelf :) zit ie lekker op je kamer kan je zo lang xboxen als je wilt zonder ouders die zeggen dat je weg moet gaan omdat ze het geluid van dodende mensen irritant vinden oid. EN je kan hem ook nog mee nemen met je uitzet :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me goed voorstellen dat je ouders geen nieuwe willen kopen, ZIJ hebben 'm niet nodig, JIJ wilt 'm.
Dus zorg er zelf voor, ga klusjes doen of folders bezorgen (ik weet niet hoe oud je bent) of iets dergelijks, en spaar voor je eigen tv.

Toegevoegd na 5 uur:
Naar aanleiding van je toevoeging: misschien vinden veel antwoorders je vraag niet zo realistisch. En dan krijg je dit soort antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel je familie er op aan spreken,misschien betalen ze met zijn allen een tv
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er nu zo bijzonder om een nieuwe tv voor te kopen als die oude het nog prima doet.Voor de programma's hoef je het niet te doen daar dat voor het grootste deel allemaal bagger is met reclame.Voor een spelletje op jouw Xbox?Gewoon belachelijk om je ouders hiervoor op onkosten te willen jagen.Ga werken en koop er lekker zelf een.

Toegevoegd na 8 uur:
Ik weet wel een trucje om van die tv af te raken,maar zeg het niet.Ik denk dat je ouders jou dan meteen een kopje kleiner maken.

Toegevoegd na 20 uur:
Je ouders hebben voor de huidige tv misschien wel een hoop geld betaald en dat moet er gewoon uitkomen.Daar een tv 14 jaar meegaat onder normale omstandigheden.En als ze deze inruilen of verkopen krijgen ze er misschien €70,= voor en moet er weer een hoop geld bij.Ikzelf heb voor zo'n grootbeeld tv (Daewoo) met dikke beeldbuis van 3 jaar oud dit bedrag betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je had een nieuwe tv voor Sinterklaas of Kerstmis moeten vragen. Misschien kan je er nu een voor je verjaardag vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door zelf met het geld voor die nieuwe tv te komen. Werk er maar voor.

Waarom zouden jouw ouders een tv moeten betalen zodat jij je niet ergert aan de resolutie? Jij wilt het, dus begin maar vast met sparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In hoeverre zijn je ouders verplicht om in het kader van je opvoeding met de tijd mee te gaan. Er zijn ouders die dingen als zorgen dat er een goede computer in huis staat belangrijk vinden en daar ook voor zorgen. Een kind het rijbewijs laten halen is ook zo`n item waar de ene ouder wel voor kiest en de ander niet. Is een nieuwe flatscreen tv met zoiets te vergelijken? Mijn persoonlijke mening is van niet. Maar misschien als je het over deze boeg gooit dat ze overstag gaan. Daarnaast is zoals al eerder in andere antwoorden al aangegeven is, het gunstiger energieverbruik een argument waarmee je het zou kunnen winnen. Bovenal denk ik dat je de beslissing van je ouders wel moet respecteren ze handelen naar mijn mening zo om jou een goede opvoeding te geven naar het leefpatroon zoals zij gewend zijn. Uiteraard moeten er ook nog de financiele mogelijkheden zijn om zo`n ding te kunnen kopen. Ik kan me zo voorstellen dat ze dat dan wel aangegeven zouden hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ouders geen behoefte aan een nieuwe tv hebben kun jij niet van ze eisen dat zij er voor jouw lol een kopen. Ik zou zeggen, neem een krantenwijk en ga lekker sparen voor een eigen tv.