Wat is een relatief goedkope oplossing als ik een tweede tv wil voorzien kabel-tv maar geen extra kabel wil trekken dwars door het huis

Dus eigenlijk de goedkoopste manier van draadloos tv kijken op een tweede tv

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Marmitek heeft hier goede oplossingen voor.
Niet heel goedkoop, maar wel heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een draadloze scart-transmitter nodig. Deze werkt doormiddel van een bepaalde frequentie via de scart in en -uitgang op je televisies in huis. Ze zijn er in heel veel verschillende soorten en maten en ook in uiteenlopende prijs klasses. De bouwmarkt verkoopt ze bij mijn weten van het merk Elro.

Op onderstaande link kun je meer informatie vinden.

Het betekent wel dat je op beide tv's ALLEEN maar dezelfde zender kunt kijken. Omdat het signaal van tv1 (waarop dus het signaal je huis binnenkomt) wordt doorgestuurd naar de tweede televisie.

Verder zijn deze transmitters wel heel erg gevoelig voor atmosferische storingen zoals je eventuele wifi-netwerk of een voorbijrijdende scooter. Ook moeten de antennes precies zó staan om een goede ontvangst te krijgen.
Dit hangt natuurlijk wel heel erg af van de prijs/kwaliteit receiver die je voorkeur heeft.

Misschien is de aanschaf van Digitenne ook de overweging waard?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring met GOEDKOOP draadloos tv kijken is dat het alleen maar leidt tot irritaties.
Wat ik heb geleerd door de jaren heen is dat je beter wat méér uit kan geven voor kwaliteit.
Niet de duurste variant van 't een of ander kopen, maar ook niet de goedkoopste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste oplossing is de 'Powerplug', een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.