Wie zorgt er in dit geval voor de doorgifte van de tv zenders?

Ik had eerst Ziggo. In de huiskamer had ik digitale tv via de kabel, in de slaapkamer analoge. Ik heb Ziggo opgezegd en zit sinds 1 dec. bij KPN. In de huiskamer heb ik nu digitale tv via de telefoonkabel. In de slaapkamer heb ik digitenne maar kan er met zeg maar de Ziggo-kabel ook nog analoog kijke wat ik vaak doe omdat er zenders zijn die digitenne niet heeft. Wie geeft die analoge zenders in de slaapkamer nu door?
NB aan de andere kant van mijn slaapkamermuur zit de meterkast en daar is de telefoonaansluiting van mijn huis met ook een telefoonstopcontact in de slaapkamer dat niet in gebruik is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bent dus nu inderdaad afgesloten voor de 'digitale' variant van kabeltelevisie via Ziggo. Dat is eenvoudig, men zet gewoon op het kantoor van Ziggo een vinkje uit achter je naam en daar gaat je digitale signaal verloren. Wat Ziggo echter níet doet, is in je wijkcentrale (da's zon klein grijs/groen kastje wat bij je in de straat -of op een kruispunt, staat.), jouw verbinding afdoppen.

Ze zullen je ooit heus wel eens die brief hebben gestuurd, dat je vanaf het moment van opzegging verplicht bent om ook binnen tien dagen het signaal af te sluiten, maar de ervaring leert, dat als jij dat niet doet, zíj dat ook niet doen.

Het betekent namelijk dat er iemand van het kabelbedrijf jouw stekkertje in de wijkverdeelkast eruit moet trekken.

Op onderstaande afbeelding die ik op het forum van Fok! vond, zie je alle groene 'hoofdkabels' vanaf de versterker naar de huizen in de straat lopen.

Omdat er sinds de vrije televisie/kabel markt zoveel verloop is van abonnees, is het vandaag de dag bijna ondoenlijk geworden om bij elke opzegging vanaf een adres, ook daadwerkelijk het signaal fysiek te verbreken.

Op de link staat een forumdiscussie over hetzelfde onderwerp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk UPC of een andere provider, ik weet niet in welke buurt je zit.

Koop gewoon een dreambox en een schotelantenne: kosten: 60 euro voor de (clone)box (uit China, op internet te bestellen, dit is inclusief verzendkosten, echt een prikkie) en 100 euro per jaar voor de lijn (bij veel schotelverkopers of via internet cccam server te komen), maar je hebt gelijk alle kanalen die versleuteld zijn op 7E, 13E, 19.2E, 23.5E en 28E en ook alle andere satellieten.

NL zenders (inclusief vele HD-zenders, maar dan heb je een DM800HD nodig) zijn op 19.2E en 23.5E

Laterzzzzzzzzzzzzzz....................
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord ziet er niet naar uit alsof je iets van mijn vraag begrepen hebt. Ik zat bij Ziggo en zit nu bij KPN, dit naar volle tevredenheid. Uit interesse vraag ik wie nu die analoge zenders doorgeeft. Snap je het nu? En ik zou niet weten waarom ik een dreambox aan moest schaffen. Daar is geen enkele aanleiding toe.
Als je digitale tv van ziggo hebt gehad,krijg je die zenders van ziggo.Mijn moeder heeft geen digitale tv,geen moden,helemaal niks.Ze heeft gewoon het "normale" analoge zenderpakket.Zij krijgt dit ook van ziggo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je wel alles opgezegd?
Of alleen digitaal TV, Internet en mogelijk telefoon?
Bovenstaande gaat allemaal op afstand.
Analoog komen ze t.z.t. wel afsluiten als je dat ook hebt opgezegd.