ik wil een nieuwe tv kopen, waar moet ik allemaal op letten als ik er goed op wil kunnen gamen.(maakt 100/200hertz bv uit) etc....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

100Hertz betekent 100 beelden per seconde.

Wat vaak wordt gezegd is dat je dan geen strepen meer hebt. Dit is niet waar. Ook al heeft een LCD televisie 200Hz, de witte strepen bij snelle beelden blijf je houden, of dit hinderlijk is, nee. Dit komt omdat het LCD puntje tijd nodig heeft om weer uit te gaan. Plasma televisie en LED televisies hebben hier geen last van.

Wat ik belangrijk vind bij een televisie is dat hij Full HD is, en minimaal 100Hz. Thuis heb ik een Sony KDL46X4500 LCD tv en ben hier erg tevreden over.

Kijk wat rond, kijk naar reviews op het internet en je wordt heel wat wijzer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het aantal hertz bepaalt zeker bij het gamen weinig verschil in snelheid.

Het beste is natuurlijk een led tv met full hd en dan de spelconsole op de tv aansluiten met een hdmi kabel voor het beste beeld.

Voor de snelheid zal ik me weinig zorgen maken of de tv nu 100 of 200 hertz is.
Je kunt beter kijken naar de responsetijd die de tv aankan, dit wordt meestal aangegeven dmv ms. (miliseconden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast bovenstaande waardevolle antwoorden zou je ook nog kunnen denken aan een 3D TV. Er zijn/komen natuurlijk ook 3D-Games. We jagen je zo wel op kosten, maar misschien kan de Sint nog wat voor je betekenen. En in januari (als geen hond meer wat koopt) zijn er vaak prijsacties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Full HD is de grootste onzin,als het scherm niet groter is dan 107 cm en je geen blu ray kijkt,
het verschil met hd is bij een kleiner scherm niet te zien en bovendien zijn er geen uitzendingen in full hd

Tot nu toe geeft toch altijd de Plasma het beste beeldkwaliteit vooral bij sport en films.
Nadeel is iets duurder kwa stroom verbruik,ongeveer 30 euro op jaarbasis bij normaal gebruik.

Maar kijk je veel tv overdag in een belichtte kamer ( door zon of daglicht) heb je wel last van schittering,te vergelijken met de oude tv...

Pas op met vergelijken van tv's bij grote zaken,de ene tv die ze graag willen verkopen heeft altijd het bbeste beeld door dat ie anders is aangesloten ( digitaa,met blurayspelerdemo) dan ander tv's

Wil je mooie goede tv

Plasma (hertz maakt me de nieuwe modellen echt niet meer uit)
hd decorder
met abbonement voor hd zenders ( al heb je al prachtig beeld met digitale kanalen)
Oja veel mensen vergeten t nog maar wel aansluiten met een hdmi kabel

Trouwend LED is niets anders dan LCD alleen de backlight is veranderd in LED waardoor die nog zuiniger is maar kwa techniek dus hetzelfde