Tegenwoordig zenden steeds meer kanalen 24 uur per dag uit. Op veel Nederlandse en Belgische televisiezenders is daardoor geen testbeeld meer te zien. In landen als Turkije en in Scandinavië wordt nog geen 24 uur per dag uitgezonden en daar worden er dus nog wel testbeelden gebruikt.

Toegevoegd op 27-05-2009 10:25:33
Het laatste testbeeld in de reguliere programmering op de Nederlandse publieke zenders werd begin januari 2005 uitgezonden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat dit is, omdat er 's nachts herhalingen worden uitgezonden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw avatar is toch een mooi testbeeld...

Er hoeft niet meer getest te worden, de kwaliteit van het beeld is goed genoeg en abonnees checken de kleuren toch niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha deze -1 is niet van mij :) nog een anoniem rodtzakjuh. :)
Het testbeeld is bedoeld om de televisie af te stellen, maar met de huidige generatie digitale LCD-televisies is dat helemaal niet nodig.