kabels voor je tv

welke kabels heb k nodig als k boven tv wil kijken?Ik heb geen digitale tv.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Er vanuit gaande dat je de stroomkabel al hebt, zal je alleen een antennekabel moeten trekken. De gangbare coax-kabel is daar goed genoeg voor.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke dankje,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een splitter is wel zo handig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan of je boven een aansluiting hebt of niet ;-)
je moet bij de aansluiting beneden een splitter plaatsen en met een coax kabel voor tv trek je een coax kabel naar boven toe en daar sluit je de tv op aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als aanvulling op eerdere antwoorden, zoiets....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 75 Ohm,s coaxkabel.
Bij de bouwmarkt los op de rol, per 5, 10 of 20 meter.
1 stekker (mannetje) 1 stekker (vrouwtje)
De coaxkabel kan IN het kabelkastje aangesloten worden
alsmede via een splitter. (zie afbeelding elders)
.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de kabel vanuit de meterkast naar boven trekt moet je boven een kastje monteren dat het signaal splitst in tv en radiosignaal. Trek je de kabel vanuit het kastje in de woonkamer (dus dat aansluitpunt met twee ronde aansluitingen, 1 voor tv en 1 voor radio), dan is dat niet nodig.

Koop alsjeblieft geen goedkope rommel van de gamma. Haal coax kabel van Deltac of Hirschmann en gebruik metalen pluggen. Grote kans dat je tv avontuur boven anders op een teleurstelling uitloopt. De kabels van de merken die ik noem kosten rond de euro per meter, de pluggen ongeveer 4 euro per stuk en zijn te koop bij Media Markt of Handyman.
paulus811
13 jaar geleden
Je kan tegenwoordig ook via een scartzender en boven een scartontvanger werken. Hoef je geen draden te trekken. Pas geleden gezien bij formido.

Toegevoegd na 49 seconden:
Moet je beneden wel een TV hebben met scartaansluiting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop digitenne van kpn zonder kabels top...